✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
|
2021 vs 2017)
| ||||||||||
13 úsekov |
129,3 km |
2 - 6 |
8 780 - 93 344 | 1,5 |
2,0 |
2,6 |
1/2021 - 10/2021 | |||||||
1 | D1 | 11,3 km | 4 | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 7/2005 | 1/2021 (0,0) | |||||
2 | D1 | 14,9 km | 4 | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | 4/2002 | ||||||
3 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | 6/2014 | ||||||||
4 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | 6/2014 | ||||||
5 | R4 | 14,3 km | 4 | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 11/2013 | 2,6 | ||||||
6 | R2 | 9,1 km | 4 | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 7/2010 | |||||||
7 | D1 | 13,5 km | 4 | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | 7/2005 | ||||||
8 | R2 | 13,5 km | 4 | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 7/2010 | |||||||
9 | R4 | 4,3 km | 4 | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | 2/2015 | |||||||
10 | D1 | 7,9 km | 4 | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 3/2009 | 10/2021 | ||||||
11 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 5/2017 | 10/2021 | |||||
12 | D1 | 2,6 km | 4 | 14 624 | 1 | 1 | 2/2006 | 1/2021 (0,0) | ||||||
13 | R3 | 4,4 km | 2 | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 5/2009 | |||||||
13 úsekov |
129,3 km |
2 - 6 |
8 780 - 93 344 | 1,5 |
2,0 |
2,6 |
1/2021 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku