✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
321,3 km |
2 - 6 |
26 058 m |
4 688 m |
5 781 mil. € |
1 698 - 93 344 | 2,1 |
2,5 |
1/2021 - 10/2021 | |||||||||
1 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 4 008 m | 53 m | Dargov | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | ||||
2 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 0 m | 408 m | Hriadky, Pozdišovce | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | ||||
3 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 3 450 m | 60 m | Sklené,
Ráztočno | 305 mil. € | 3 | 3 | ||||||
4 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 3 015 m | 0 m | 517 mil. € | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | ||||||
5 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 3 600 m | 400 m | Hubová, Likavka, Ivachnová | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | ||||||
6 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 0 m | Čierna voda, Rača | 1 | 2 | |||||||||
7 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 0 m | Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | |||||||
8 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 0 m | 365 m | Košice-juh, Krásna, Hrašovík | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | |||||
9 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 0 m | 212 m | Kriváň | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | ||||||
10 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 7 445 m | 240 m | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | ||||||
11 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 0 m | 213 m | Sobrance | 139 mil. € | 4 033 - 8 369 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | ||||
12 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 0 m | Mýtna | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | |||||||
13 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 0 m | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | ||||||
14 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 1 150 m | 295 m | Prievidza, Brusno, Handlová, Nová Lehota | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | ||||
15 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 0 m | 154 m | Michalovce | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | ||||
16 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 1 153 m | 337 m | Prešov - sever | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | ||||||
17 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 2 237 m | 1 513 m | Prešov západ, Prešov juh | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 10/2021 | |||||
18 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 0 m | Prievoz | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
19 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 0 m | 39 mil. € | 14 624 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | |||||||
20 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 0 m | 303 m | Záhor | 136 mil. € | 1 698 - 6 812 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | ||||
21 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 0 m | 135 m | Nižná,
Nižná - sever | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | ||||||
321,3 km |
2 - 6 |
26 058 m |
4 688 m |
5 781 mil. € |
1 698 - 93 344 | 2,1 |
2,5 |
1/2021 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku