✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | D1 sever | Hubová, Likavka, Ivachnová | 341 mil. € | 12,4 min. | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | ||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | D1 sever | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 9,9 min. | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||||
3 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | R4 stred | Prešov - sever | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | 1.3.2012 | |||||||
4 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | R2 stred | Kriváň | 267 mil. € | 2,6 min. | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 9/2018 | ||||||
5 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | R3 sever (Orava) | Nižná,
Nižná - sever | 70 mil. € | 3,6 min. | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 07/2010 | ||||||
6 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | R2 východ, R4 juh | Košice-juh, Krásna, Hrašovík | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 11/2013 | ||||||
7 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | D1 západ | Ivanka sever | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | 1.10.2016 | |||||
8 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | R4 stred | Kapušany | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 1.5.2017 | ||||||
9 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | R1 BB - RK | Šalková | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | 09/2019 | ||||||
10 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | R2 východ | Ludvíkov Dvor, Haniska | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 11/2013 | ||||||
89,2 km |
2 - 8 |
2 407 mil. € |
28,6 min. |
8 780 - 62 652 | 1,7 |
2,3 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku