✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
>12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
176,4 km |
2 - 8 |
4 632 mil. € |
23,3 mil. € |
5 277 - 62 652 | 2,6 |
2,9 |
|||||||||||
1 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 18,0 mil. € | 12 387 - 17 316 | 434 - 541 | 2 | 3 | 4/2010 | |||||
2 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 36,3 mil. € | 62 652 | . . . | 4 737 | 1 | 1 | 12/2009 | ||||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 15,7 mil. € | 5 304 | 704 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 11/2004 | ||||
4 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 9,4 mil. € | 4 | 4 | 12/2011 | |||||||
5 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 16,2 mil. € | 6 428 - 9 084 | 565 - 883 | 4 | 5 | 12/2011 | |||||
6 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 9,7 mil. € | 10 088 - 50 895 | 477 - 2 380 | 2 | 1 | 6/2014 | |||||
7 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 19,0 mil. € | 11 764 - 50 895 | 264 - 2 380 | 3 | 3 | 6/2014 | |||||
8 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 27,4 mil. € | 8 780 - 11 203 | 1 143 - 1 188 | 3 | 4 | 11/2004 | ||||||
9 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 8,9 mil. € | 6 706 - 9 733 | 742 - 818 | 2 | 2 | 11/2018 | |||||
10 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 39,6 mil. € | 22 691 - 32 334 | 639 - 3 702 | 1 | 2 | |||||||
11 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 15,2 mil. € | 6 403 - 9 478 | 749 - 874 | 4 | 5 | 7/2018 | |||||
12 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 25,8 mil. € | 22 341 - 30 731 | 953 - 1 474 | 1 | 3 | 5/2004 | |||||
13 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 13,6 mil. € | 10 312 | 351 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | |||||
14 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 17,2 mil. € | 5 792 - 7 064 | 456 - 489 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 9/2009 | ||||
15 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 155 mil. € | 34,9 mil. € | 16 268 | 1 263 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | 4/2010 | ||||
16 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 85,6 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 381 - 2 502 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | |||||
17 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 18,7 mil. € | 5 277 - 6 250 | 692 - 710 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 11/2004 | ||||
18 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 11,4 mil. € | 4 | 4 | 12/2011 | |||||||
176,4 km |
2 - 8 |
4 632 mil. € |
23,3 mil. € |
5 277 - 62 652 | 2,6 |
2,9 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku