Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)40 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)16 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 2 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 2 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 1 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
pozemky
 
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
 
 
 
 
 
40 úsekov
455,6 km
2 - 8
10 060 mil. €
479,5 mil. €
2 561 - 62 652
3,3
3,3
1
6/2014
D1
13,5 km
4
555 mil. €
2,4 mil. €
22 691 - 32 334
1 602 - 4 842
1
2
3/1997
2
3/2020
R2
9,1 km
4
267 mil. €
2,5 mil. €
8 780 - 11 203
1 657 - 1 567
3
4
2/2006
3
1.
10/2021
R4
14,3 km
4
202 mil. €
52,0 mil. €
10 088 - 50 895
904 - 3 909
2
1
10/2014
4
3.
3/2022
D1
3,5 km
8
149 mil. €
11,1 mil. €
62 652
.
.
.
6 104
1
1
5/2010
5
4.
9/2022
R4
10,2 km
4
299 mil. €
22,4 mil. €
22 341 - 30 731
2 404 - 2 267
1
3
2/2006
6
5.
4/2023
R1
8,1 km
4
173 mil. €
16,6 mil. €
12 387 - 17 316
775 - 1 092
2
3
10/2010
7
6.
7/2023
R2
6,8 km
4
171 mil. €
35,4 mil. €
11 764 - 50 895
770 - 3 909
3
3
10/2014
8
7.
2/2024
D1
13,5 km
4
1 235 mil. €
19,1 mil. €
13 676 - 21 949
1 888 - 3 445
1
Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem.
1
11/2002
9
8. - 9.
3/2024
R2
6,2 km
2
105 mil. €
2,3 mil. €
5 304
954
2
Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel.
2
10/2005
10
8. - 9.
3/2024
R7
9,4 km
4
191 mil. €
31,9 mil. €
6 428 - 9 084
876 - 1 135
4
5
1/2013
11
10.
4/2024
D1
3,8 km
2
57 mil. €
2,5 mil. €
10 312
757
3
V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov.
5
3/1997
12
11.
6/2024
R1
2,7 km
4
155 mil. €
8,3 mil. €
16 268
1 868
4
Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva.
3
10/2010
13
12.
7/2024
R3
6,5 km
2
70 mil. €
5,8 mil. €
6 706 - 9 733
1 175 - 1 262
2
2
3/2021
14
13.
8/2024
R2
8,3 km
2
169 mil. €
5,8 mil. €
5 277 - 6 250
977 - 1 002
2
Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel.
2
10/2005
15
14. - 15.
10/2024
R7
23,5 km
2
227 mil. €
7,5 mil. €
4
4
11/2012
16
14. - 15.
10/2024
R7
14,3 km
2
172 mil. €
2,8 mil. €
4
4
11/2012
17
16. - 17.
12/2024
R7
8,4 km
4
161 mil. €
25,1 mil. €
6 403 - 9 478
1 163 - 1 158
4
5
8/2019
18
16. - 17.
12/2024
R2
14,1 km
2
272 mil. €
10,4 mil. €
5 792 - 7 064
714 - 765
3
Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém.
2
4/2010
19
32. - 33.
12/2026
D4
12,4 km
4
772 mil. €
2,9 mil. €
3
Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity.
4
3/2022
20
39. - 40.
3/2028
D1
19,9 km
6
321 mil. €
37,5 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
3 862 - 4 344
3
Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec.
2
5/2010
21
44. - 45.
2/2029
R2
18,0 km
2
176 mil. €
10,4 mil. €
5 189 - 6 389
787 - 807
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy.
5
9/2016
22
44. - 45.
2/2029
D4
3,6 km
4
133 mil. €
5,5 mil. €
5
Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave.
5
10/2014
23
46.
3/2029
D1
7,3 km
4
321 mil. €
0,5 mil. €
10 359
1 767
3
Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne.
3
1/2014
24
47.
7/2029
R2
14,0 km
2
117 mil. €
7,5 mil. €
5 809 - 8 826
881 - 1 194
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať.
4
1/2017
25
48. - 49.
9/2029
R2
9,8 km
2
93 mil. €
6,5 mil. €
6 452 - 10 032
780 - 984
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy.
5
4/2010
26
48. - 49.
9/2029
R3
7,9 km
2
71 mil. €
8,9 mil. €
5 441 - 8 427
1 024 - 1 288
4
3
1/2021
27
50. - 52.
5/2030
R4
8,0 km
2
133 mil. €
6,0 mil. €
5 814 - 7 518
349 - 902
4
3
12/2017
28
50. - 52.
5/2030
R4
7,5 km
2
124 mil. €
4,8 mil. €
3 769 - 3 897
1 289 - 1 580
3
3
12/2017
29
50. - 52.
5/2030
R4
6,0 km
2
101 mil. €
6,1 mil. €
3 782 - 6 302
1 492 - 1 737
4
3
12/2017
30
53. - 54.
7/2030
R6
11,2 km
2
182 mil. €
10,0 mil. €
7 234
632
4
3
7/2020
31
53. - 54.
7/2030
R6
11,3 km
2
222 mil. €
11,0 mil. €
2 561 - 5 054
427 - 551
4
3
7/2020
32
55. - 56.
5/2031
R1
11,5 km
4
406 mil. €
4,6 mil. €
7 784
940
4
Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva.
4
10/2010
33
55. - 56.
5/2031
R1
9,5 km
4
339 mil. €
4,8 mil. €
9 704 - 13 715
975 - 1 570
4
Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva.
4
10/2010
34
57. - 58.
6/2031
R8
54,9 km
4
1 020 mil. €
28,6 mil. €
4 151 - 11 477
573 - 1 333
3
Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí.
5
11/2024
35
57. - 58.
6/2031
R3
14,0 km
4
191 mil. €
19,0 mil. €
14 233 - 18 874
2 114 - 2 070
3
3
8/2021
36
59.
7/2031
R2
17,5 km
4
287 mil. €
14,9 mil. €
12 819 - 29 988
1 901 - 3 009
2
Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1.
2
3/2009
37
60. - 61.
8/2031
R3
8,7 km
2
94 mil. €
12,0 mil. €
7 211
919
4
2
8/2024
38
60. - 61.
8/2031
R3
10,9 km
2
129 mil. €
6,0 mil. €
5 586 - 10 745
791 - 1 514
3
2
8/2024
39
62. - 63.
10/2032
D2
8,5 km
6
90 mil. €
4,4 mil. €
32 968
.
.
.
7 510
5
Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity.
5
7/2020
40
62. - 63.
10/2032
D2
6,9 km
6
107 mil. €
3,9 mil. €
5
Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity.
5
7/2019
 
 
 
 
 
40 úsekov
455,6 km
2 - 8
10 060 mil. €
479,5 mil. €
2 561 - 62 652
3,3
3,3
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku