✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
<3,5 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
186,6 km |
2 - 8 |
4 467 mil. € |
4 001 - 62 652 | 2,6 |
2,9 |
|||||||||||||
1 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | Trenčín juh, Trenčianska Turná | 143 mil. € | 12 125 | 7,2 % (D1 -Nováky) | 12 157 | 1 004 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||
2 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | Trenčianske Mitice | 277 mil. € | 12 676 - 16 847 | 7,2 % (D1 -Nováky) | 9 654 - 12 079 | 692 - 940 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | ||||
3 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 13 396 | 7,2 % (D1 -Nováky) | 12 862 | 894 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | |||||
4 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | Svidník sever | 94 mil. € | 6 944 | 5,9 % (Kapušany - V. Komárnik) | 4 001 | 207 | 3 | 3 | |||||
5 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | privádzač Krupina | 70 mil. € | 3 821 | -1,3 % (Zvolen-Šahy) | 6 706 - 9 733 | 393 - 539 | 2 | 2 | |||||
6 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | Šalková | 173 mil. € | 38 235 | - 0,8 % (B. Bystrica - Ružomberok) | 12 387 - 17 316 | 775 - 1 059 | 2 | 3 | |||||
7 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | Ružomberok juh, Ružomberok východ | 155 mil. € | 18 855 | - 0,8 % (B. Bystrica - Ružomberok) | 16 268 | 893 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | ||||
8 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | Ivanka sever | 149 mil. € | 94 554 | 62 652 | . . . | 4 281 | 1 | 1 | |||||
9 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 6 705 | 5 304 | 462 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||||
10 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | Dlhá nad Oravou | 77 mil. € | 5 660 | 2 | 2 | ||||||||
11 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | Zemné | 227 mil. € | 12 104 | 4 | 4 | ||||||||
12 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | Holice s I/63, D. Streda s III/06325 | 191 mil. € | 25 850 | 6 428 - 9 084 | 500 - 623 | 4 | 5 | ||||||
13 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | Ludvíkov Dvor, Haniska | 171 mil. € | 12 495 - 26 580 | 11 764 - 50 895 | 603 - 2 996 | 3 | 3 | ||||||
14 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | Mliečany s II/507, Dolný Bar | 161 mil. € | 16 380 | 6 403 - 9 478 | 451 - 513 | 4 | 5 | ||||||
15 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | Podbiel | 199 mil. € | 6 090 | 5 550 - 9 787 | 497 - 699 | 2 | 3 | ||||||
16 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | Kapušany | 299 mil. € | 12 070 | 22 341 - 30 731 | 1 496 - 1 758 | 1 | 3 | ||||||
17 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 4 963 | 10 312 | 531 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | ||||||
18 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 4 984 | 2 | 1 | |||||||||
19 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 6 302 | 5 792 - 7 064 | 461 - 521 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | |||||
20 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | Turany 2, Hubová | 1 235 mil. € | 25 191 | 13 676 - 21 949 | 869 - 1 422 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | |||||
21 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | Zacharovce, Bátka | 169 mil. € | 7 668 | 5 277 - 6 250 | 489 - 523 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||||
22 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | Nové Zámky | 172 mil. € | 10 118 | 4 | 4 | ||||||||
186,6 km |
2 - 8 |
4 467 mil. € |
4 001 - 62 652 | 2,6 |
2,9 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku