✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky |
|||||||||
30 úsekov |
279,5 km |
2 - 4 |
33 351 m |
6 753 mil. € |
4 001 - 50 895 | 2,7 |
3,1 |
3/2026 - 6/2033 | ||||||
1 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 432 m | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 1/2027 (+4,8) | |||||
2 | R1 | 8,1 km | 4 | 379 m | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | 4/2026 (+3,7) | |||||
3 | R2 | 6,8 km | 4 | 1 556 m | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 7/2026 (+4,3) | |||||
4 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 330 m | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | 12/2030 (+4,5) | |||||
5 | R2 | 6,2 km | 2 | 343 m | 105 mil. € | 5 304 | 2 | 2 | 3/2026 (+4,7) | |||||
6 | R7 | 9,4 km | 4 | 362 m | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | 9/2028 (+3,5) | |||||
7 | D1 | 3,8 km | 2 | 1 030 m | 57 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | 4/2027 (+4,1) | |||||
8 | R1 | 2,7 km | 4 | 221 m | 155 mil. € | 16 268 | 4 | 3 | 6/2026 (+3,5) | |||||
9 | R3 | 6,5 km | 2 | 1 463 m | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 7/2026 (+2,7) | |||||
10 | R2 | 8,3 km | 2 | 401 m | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | 8/2026 (+5,1) | |||||
11 | R7 | 23,5 km | 2 | 2 006 m | 227 mil. € | 4 | 4 | 4/2029 (+4,1) | ||||||
12 | R7 | 14,3 km | 2 | 2 006 m | 172 mil. € | 4 | 4 | 4/2029 (+4,1) | ||||||
13 | R7 | 8,4 km | 4 | 420 m | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | 5/2029 (+3,5) | |||||
14 | R2 | 14,1 km | 2 | 1 035 m | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | 12/2029 (+5,4) | |||||
15 | D1 | 1,1 km | 2 | 32 m | 12 mil. € | 2 | 1 | 1/2027 (+5,0) | ||||||
16 | R4 | 8,2 km | 2 | 453 m | 94 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | 6/2027 (+4,7) | |||||
17 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 544 m | 77 mil. € | 2 | 2 | 10/2028 (+4,1) | ||||||
18 | R3 | 8,3 km | 2 | 2 764 m | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 10/2028 (+4,1) | |||||
19 | R2 | 16,0 km | 4 | 1 433 m | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | 10/2028 (+3,2) | |||||
20 | R2 | 2,7 km | 4 | 145 m | 59 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | 10/2028 (+4,2) | |||||
21 | R2 | 6,1 km | 4 | 1 462 m | 143 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | 12/2028 (+4,3) | |||||
22 | D3 | 10,8 km | 4 | 1 256 m | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 1/2029 (+3,0) | ||||
23 | R2 | 20,7 km | 2 | 2 594 m | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | 4/2028 (+4,8) | |||||
24 | D3 | 11,2 km | 4 | 2 773 m | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | 5/2029 (+5,1) | ||||
25 | R4 | 4,0 km | 4 | 1 468 m | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | 8/2029 (+3,8) | |||||
26 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 041 m | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | 8/2028 (+5,1) | |||||
27 | R1 | 4,6 km | 4 | 1 225 m | 100 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | 10/2028 (+3,5) | |||||
28 | D3 | 4,0 km | 4 | 624 m | 179 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 11/2030 (+6,4) | ||||
29 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | 6/2033 (+3,3) | ||||||
30 | R2 | 18,0 km | 2 | 554 m | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | 12/2029 (+2,8) | ||||
30 úsekov |
279,5 km |
2 - 4 |
33 351 m |
6 753 mil. € |
4 001 - 50 895 | 2,7 |
3,1 |
3/2026 - 6/2033 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku