✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
pozemky
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
279,5 km |
2 - 4 |
36 |
6 753 mil. € |
364,3 mil. € |
4 001 - 50 895 | 2,7 |
3,1 |
|||||||||||
1 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 2 | Ludvíkov Dvor, Haniska | 171 mil. € | 35,4 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 8/2018 | |||||
2 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 2 | Holice s I/63, D. Streda s III/06325 | 191 mil. € | 31,9 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
3 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 1 | Trenčianske Mitice | 277 mil. € | 29,5 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | 9/2023 | |||||
4 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 2 | Trenčín juh, Trenčianska Turná | 143 mil. € | 26,4 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | 2/2023 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
5 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 2 | Mliečany s II/507, Dolný Bar | 161 mil. € | 25,1 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
6 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 2 | Moldava nad Bodvou, Šaca | 224 mil. € | 22,6 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | 12/2023 | |||||
7 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 | Kapušany | 299 mil. € | 22,4 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 10/2014 | |||||
8 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 2 | Turany 2, Hubová | 1 235 mil. € | 19,1 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | 4/2008 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
9 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 2 | Brodno, Kysucké Nové Mesto | 410 mil. € | 18,4 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | 2000/ 2007/ 2011 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
10 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 1 | Šalková | 173 mil. € | 16,6 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | 12/2019 | |||||
11 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 1 | Krásno nad Kysucou | 309 mil. € | 15,4 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | 8/2010 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
12 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 2 | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 10,4 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | 6/2018 | |||||
13 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 2 | 211 mil. € | 9,3 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | 11/2023 | ||||||
14 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 0 | 59 mil. € | 8,7 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | 10/2022 | ||||||
15 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 1 | Lipníky | 105 mil. € | 8,5 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | 12/2023 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
16 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 2 | Ružomberok juh, Ružomberok východ | 155 mil. € | 8,3 mil. € | 16 268 | 4 | 3 | 1/2023 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
17 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 1 | Zemné | 227 mil. € | 7,5 mil. € | 4 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
18 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 1 | Podbiel | 199 mil. € | 7,1 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 1/2023 | |||||
19 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 1 | privádzač Krupina | 70 mil. € | 5,8 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 11/2021 | |||||
20 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 2 | Zacharovce, Bátka | 169 mil. € | 5,8 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | 3/2020 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
21 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 | Rimavská Sobota | 125 mil. € | 5,5 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | 3/2024 | |||||
22 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 | Dlhá nad Oravou | 77 mil. € | 5,1 mil. € | 2 | 2 | 1/2023 | ||||||
23 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 0 | 179 mil. € | 3,3 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | 12/2021 | ||||||
24 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 1 | 772 mil. € | 2,9 mil. € | 3 | 4 | ||||||||
25 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 1 | križovatka D1 | 100 mil. € | 2,8 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | 7/2025 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
26 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 1 | Nové Zámky | 172 mil. € | 2,8 mil. € | 4 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
27 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 0 | 57 mil. € | 2,5 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | 12/2014 | ||||||
28 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 0 | 105 mil. € | 2,3 mil. € | 5 304 | 2 | 2 | 12/2019 | ||||||
29 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 1 | Svidník sever | 94 mil. € | 2,1 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | 12/2017 | |||||
30 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 0 | 12 mil. € | 0,8 mil. € | 2 | 1 | 12/2016 | |||||||
279,5 km |
2 - 4 |
36 |
6 753 mil. € |
364,3 mil. € |
4 001 - 50 895 | 2,7 |
3,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku