✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | ||||||||||||||
30 úsekov |
279,5 km |
2 - 4 |
33 351 m |
6 753 mil. € |
101,2 min. |
4 001 - 50 895 | 2,7 |
3,1 |
10/2021 - 5/2026 |
3/2026 - 6/2033 |
||||||||||
1 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 432 m | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | Dobieha MPV, predpoklad podania žiadosti o stavebné povolenie v 3/2022. Zároveň sa pripravujú podklady pre súťaž na zhotoviteľa stavby. | 10/2021 | 1/2027 (+4,8) | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | ||||||
2 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 379 m | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | Posudzujú sa výsledky porovnávacej štúdie variantov realizácie. | 8/2022 | 4/2026 (+3,7) | |||||||
3 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 1 556 m | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | Preberacie konanie po kompletnom dodaní dokumentácie na ponuku v podrobnosti dokumentácie na realizáciu stavby. | 7/2022 | 7/2026 (+4,3) | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | ||||||
4 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 330 m | 1 235 mil. € | 7,6 min. | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | Aktuálne sa vypracováva Dokumentácia pre následné posúdenie vôd (termín dodania 1.Q 2022), ktorá posúdi riešenie v zmysle vodného zákona. Následne by malo pokračovať územné konanie. Odporcovia projektu z dotknutého regiónu napadli závery EIA na súde. | 6/2023 | 12/2030 (+4,5) | ||||||
5 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 343 m | 105 mil. € | 3,9 min. | 5 304 | 2 | 2 | žiadna | 7/2023 | 3/2026 (+4,7) | ||||||
6 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 362 m | 191 mil. € | 4,5 min. | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | žiadna | 7/2023 | 9/2028 (+3,5) | ||||||
7 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 1 030 m | 57 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | žiadna | 8/2023 | 4/2027 (+4,1) | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie | ||||||
8 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 221 m | 155 mil. € | 16 268 | 4 | 3 | žiadna | 10/2023 | 6/2026 (+3,5) | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | ||||||
9 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 1 463 m | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie. | 12/2023 | 7/2026 (+2,7) | |||||||
10 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 401 m | 169 mil. € | 5,2 min. | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | žiadna | 12/2023 | 8/2026 (+5,1) | ||||||
11 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 2 006 m | 227 mil. € | 4 | 4 | Územné konanie začaté od 7/2021. | 2/2024 | 4/2029 (+4,1) | ||||||||
12 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 2 006 m | 172 mil. € | 4 | 4 | žiadna | 2/2024 | 4/2029 (+4,1) | ||||||||
13 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 420 m | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | Územné konanie začaté od 9/2021. | 4/2024 | 5/2029 (+3,5) | |||||||
14 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 1 035 m | 272 mil. € | 9,4 min. | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | žiadna | 12/2023 | 12/2029 (+5,4) | ||||||
15 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 32 m | 12 mil. € | 2 | 1 | žiadna | 4/2024 | 1/2027 (+5,0) | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie; | |||||||
16 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 453 m | 94 mil. € | 5,2 min. | 4 001 | 3 | 3 | žiadna | 6/2024 | 6/2027 (+4,7) | ||||||
17 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 544 m | 77 mil. € | 2,7 min. | 2 | 2 | Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie. | 2/2025 | 10/2028 (+4,1) | |||||||
18 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 2 764 m | 199 mil. € | 5,1 min. | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie. | 2/2025 | 10/2028 (+4,1) | ||||||
19 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 1 433 m | 277 mil. € | 7,7 min. | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | Prebieha nový proces EIA na zmenené technické riešenie, zároveň sa spracúva dokumentácia na územné rozhodnutie. | 2/2025 | 10/2028 (+3,2) | ||||||
20 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 145 m | 59 mil. € | 1,2 min. | 12 862 | 3 | 4 | Vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie, jej pripomienkovanie a preberanie. | 2/2025 | 10/2028 (+4,2) | ||||||
21 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 1 462 m | 143 mil. € | 3,1 min. | 12 157 | 3 | 4 | Dobieha vypracovanie dokumentácií na zmenu územného rozhodnutia a na stavebné povolenie. Ide však o plytvanie kapacitami a zdrojmi, keďže realizácia nákladného riešenia s malými prínosmi je prakticky vylúčená - podľa priorít schválených vládou v septembri 2020 je projekt až na 97. mieste zo 100 hodnotených. | 4/2025 | 12/2028 (+4,3) | ||||||
22 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 1 256 m | 309 mil. € | 5,2 min. | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 obstaráva štúdia realizovateľnosti, a tiež sa začína nový proces EIA. Zároveň sa spracúva dokumentácia na stavebné povolenie, ktorej projektovanie je ale predčasné, keď nie je známe, ktorý variant riešenia vzíde ako optimálny z neskoro objednanej štúdie realizovateľnosti a aké podmienky pre jeho realizáciu určí ešte len začatý proces EIA. | 5/2025 | 1/2029 (+3,0) | ||||||
23 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 2 594 m | 211 mil. € | 13,1 min. | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | žiadna | 8/2025 | 4/2028 (+4,8) | ||||||
24 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 2 773 m | 410 mil. € | 5,4 min. | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 obstaráva štúdia realizovateľnosti, a tiež sa začína nový proces EIA. Zároveň sa už spracúva dokumentácia na stavebné povolenie, ktorej projektovanie sa však zrejme výrazne predĺži pre čakanie na závery EIA. | 7/2025 | 5/2029 (+5,1) | ||||||
25 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 1 468 m | 105 mil. € | 1,7 min. | 14 625 | 2 | 2 | žiadna | 8/2025 | 8/2029 (+3,8) | ||||||
26 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 041 m | 125 mil. € | 6,7 min. | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | žiadna | 12/2025 | 8/2028 (+5,1) | ||||||
27 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 1 225 m | 100 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | žiadna | 2/2026 | 10/2028 (+3,5) | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | ||||||
28 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 624 m | 179 mil. € | 2,1 min. | 15 053 | 1 | 2 | Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 začal nový proces EIA. Zároveň dobieha preberacie konanie už dodanej dokumentácie na stavebné povolenie. | 3/2026 | 11/2030 (+6,4) | ||||||
29 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Od roku 2017 prebieha proces posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA). | 5/2026 | 6/2033 (+3,3) | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | ||||||||
30 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 554 m | 224 mil. € | 11,3 min. | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | žiadna | 12/2025 | 12/2029 (+2,8) | ||||||
30 úsekov |
279,5 km |
2 - 4 |
33 351 m |
6 753 mil. € |
101,2 min. |
4 001 - 50 895 | 2,7 |
3,1 |
10/2021 - 5/2026 |
3/2026 - 6/2033 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku