✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
na aktuálne plánovaný počet jazdných pruhov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
264,9 km |
2 - 8 |
6 381 mil. € |
5 720 mil. € |
3 407 - 62 652 | 2,6 |
3,1 |
|||||||||||
1 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 192 mil. € | 183 mil. eur | 62 652 | . . . | 2 | 1 | žiadna | ||||
2 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 738 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | Od roku 2017 prebieha proces posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA). | ||||||
3 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 67 mil. € | 2 | 2 | Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie. | |||||||
4 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 210 mil. € | 4 | 4 | Územné konanie začaté od 7/2021. | |||||||
5 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 94 mil. € | 514 mil. €
spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | žiadna | |||||
6 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 153 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | žiadna | ||||||
7 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 108 mil. € | 12 157 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | Dobieha vypracovanie dokumentácií na zmenu územného rozhodnutia a na stavebné povolenie. Ide však o plytvanie kapacitami a zdrojmi, keďže realizácia nákladného riešenia s malými prínosmi je prakticky vylúčená - podľa priorít schválených vládou v septembri 2020 je projekt až na 97. mieste zo 100 hodnotených. | |||||
8 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 278 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 obstaráva štúdia realizovateľnosti, a tiež sa začína nový proces EIA. Zároveň sa spracúva dokumentácia na stavebné povolenie, ktorej projektovanie je ale predčasné, keď nie je známe, ktorý variant riešenia vzíde ako optimálny z neskoro objednanej štúdie realizovateľnosti a aké podmienky pre jeho realizáciu určí ešte len začatý proces EIA. | |||||
9 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 86 mil. € | 514 mil. €
spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | žiadna | |||||
10 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 87 mil. € | 514 mil. €
spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | žiadna | |||||
11 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 192 mil. € | 415 mil. € spolu za 68 km R2 Kriváň - Tornaľa s odhadovanými investičnými nákladmi cca 900 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | žiadna | ||||
12 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 130 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | Územné konanie začaté od 9/2021. | ||||||
13 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 234 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | Prebieha nový proces EIA na zmenené technické riešenie, zároveň sa spracúva dokumentácia na územné rozhodnutie. | |||||
14 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 189 mil. € | 154 mil. eur | 10 140 - 11 010 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | žiadna | ||||
15 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 183 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie. | ||||||
16 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 163 mil. € | 15 053 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 začal nový proces EIA. Zároveň dobieha preberacie konanie už dodanej dokumentácie na stavebné povolenie. | |||||
17 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 114 mil. € | 415 mil. € spolu za 68 km R2 Kriváň - Tornaľa s odhadovanými investičnými nákladmi cca 900 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | žiadna | ||||
18 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 263 mil. € | 370 mil. € spolu za I. aj II. etapu s celkovými investičnými nákladmi 470 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | Dobieha MPV, predpoklad podania žiadosti o stavebné povolenie v 3/2022. Zároveň sa pripravujú podklady pre súťaž na zhotoviteľa stavby. | |||||
19 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 52 mil. € | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | žiadna | |||||
20 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 10 mil. € | 2 | 1 | žiadna | |||||||
21 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 103 mil. € | 514 mil. €
spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | žiadna | |||||
22 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 243 mil. € | 208 mil. € spolu za 50 km R2 Tornaľa - Včeláre s investičnými nákladmi 611 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | žiadna | ||||
23 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 90 mil. € | 298 mil. €
spolu za 53 km predĺženia R1 B. Bystrica - Ružomberok s investičnými nákladmi až 1857 mil. € | 11 611 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | žiadna | ||||
24 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 47 mil. € | 12 862 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | Vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie, jej pripomienkovanie a preberanie. | |||||
25 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 1 158 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | Aktuálne sa vypracováva Dokumentácia pre následné posúdenie vôd (termín dodania 1.Q 2022), ktorá posúdi riešenie v zmysle vodného zákona. Následne by malo pokračovať územné konanie. Odporcovia projektu z dotknutého regiónu napadli závery EIA na súde. | |||||
26 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 163 mil. € | 4 | 4 | žiadna | |||||||
27 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 370 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa. | 1 | Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 obstaráva štúdia realizovateľnosti, a tiež sa začína nový proces EIA. Zároveň sa už spracúva dokumentácia na stavebné povolenie, ktorej projektovanie sa však zrejme výrazne predĺži pre čakanie na závery EIA. | |||||
264,9 km |
2 - 8 |
6 381 mil. € |
5 720 mil. € |
3 407 - 62 652 | 2,6 |
3,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku