✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | |||||||||||
27 úsekov |
264,9 km |
2 - 8 |
32 842 m |
3 407 - 62 652 | 2,6 |
3,1 |
1/2027 - 6/2033 |
|||||||||
1 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 28 m | 62 652 | . . . | 2 | 1 | 6/2030 (+6,9) | |||||
2 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 3 | 4 | 6/2033 (+3,3) | ||||||||
3 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 544 m | 2 | 2 | 10/2028 (+4,1) | |||||||
4 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 2 006 m | 4 | 4 | 4/2029 (+4,1) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
5 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 2 104 m | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | 6/2030 (+3,7) | ||||||
6 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 362 m | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | 9/2028 (+3,5) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
7 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 1 462 m | 12 157 | 3 | 4 | 12/2028 (+4,3) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
8 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 1 256 m | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | 1/2029 (+3,0) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
9 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 453 m | 4 001 | 3 | 3 | 6/2027 (+4,7) | ||||||
10 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 1 468 m | 14 625 | 2 | 2 | 8/2029 (+3,8) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
11 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 2 594 m | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | 4/2028 (+4,8) | ||||||
12 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 420 m | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | 5/2029 (+3,5) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
13 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 1 433 m | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | 10/2028 (+3,2) | ||||||
14 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 554 m | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | 12/2029 (+2,8) | ||||||
15 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 2 764 m | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 10/2028 (+4,1) | ||||||
16 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 624 m | 15 053 | 1 | 2 | 11/2030 (+6,4) | ||||||
17 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 041 m | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | 8/2028 (+5,1) | ||||||
18 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 432 m | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 1/2027 (+4,8) | ||||||
19 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 1 030 m | 10 312 | 3 | 5 | 4/2027 (+4,1) | ||||||
20 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 32 m | 2 | 1 | 1/2027 (+5,0) | |||||||
21 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 1 721 m | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | 6/2030 (+3,7) | ||||||
22 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 1 035 m | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | 12/2029 (+5,4) | ||||||
23 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 1 225 m | 11 611 | 4 | 3 | 10/2028 (+3,5) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
24 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 145 m | 12 862 | 3 | 4 | 10/2028 (+4,2) | ||||||
25 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 330 m | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | 12/2030 (+4,5) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
26 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 2 006 m | 4 | 4 | 4/2029 (+4,1) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
27 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 2 773 m | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | 5/2029 (+5,1) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
27 úsekov |
264,9 km |
2 - 8 |
32 842 m |
3 407 - 62 652 | 2,6 |
3,1 |
1/2027 - 6/2033 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku