✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
skutočnosť podľa zmluvy
| |||||||||||
318,2 km |
2 - 8 |
7 636 mil. € |
2 552 - 62 652 | 2,8 |
3,1 |
4/2028 - 6/2033 |
|||||||||||
1 | 7. | 2/2024 | 13,5 km | 4 | D1 sever | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 81 - 144 | 1 | 1 | 12/2030 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
2 | 8. - 9. | 3/2024 | 9,4 km | 4 | R7 západ | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 - 92 | 4 | 5 | 9/2028 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
3 | 14. - 15. | 10/2024 | 23,5 km | 2 | R7 západ | 227 mil. € | 4 | 4 | 4/2029 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||||
4 | 14. - 15. | 10/2024 | 14,3 km | 2 | R7 západ | 172 mil. € | 4 | 4 | 4/2029 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||||
5 | 16. - 17. | 12/2024 | 8,4 km | 4 | R7 západ | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 32 - 113 | 4 | 5 | 5/2029 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
6 | 16. - 17. | 12/2024 | 14,1 km | 2 | R2 východ | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 20 - 78 | 3 | 2 | 12/2029 | ||||||
7 | 20. - 23. | 10/2025 | 4,9 km | 2 | R3 sever (Orava) | 77 mil. € | 2 | 2 | 10/2028 | ||||||||
8 | 20. - 23. | 10/2025 | 8,3 km | 2 | R3 sever (Orava) | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 88 - 175 | 2 | 3 | 10/2028 | ||||||
9 | 20. - 23. | 10/2025 | 16,0 km | 4 | R2 západ | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 77 - 136 | 2 | 2 | 10/2028 | ||||||
10 | 20. - 23. | 10/2025 | 2,7 km | 4 | R2 západ | 59 mil. € | 12 862 | 115 | 3 | 4 | 10/2028 | ||||||
11 | 24. | 12/2025 | 6,1 km | 4 | R2 západ | 143 mil. € | 12 157 | 35 | 3 | 4 | 12/2028 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
12 | 25. | 1/2026 | 10,8 km | 4 | D3 Kysuce | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 62 - 103 | 2 | 4 | 1/2029 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
13 | 26. | 4/2026 | 20,7 km | 2 | R2 stred | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 44 - 143 | 4 | 4 | 4/2028 | ||||||
14 | 27. | 5/2026 | 11,2 km | 4 | D3 Kysuce | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 118 - 245 | 1 | 1 | 5/2029 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
15 | 28. - 29. | 8/2026 | 4,0 km | 4 | R4 stred | 105 mil. € | 14 625 | 181 | 2 | 2 | 8/2029 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
16 | 28. - 29. | 8/2026 | 10,6 km | 2 | R2 stred | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 66 - 121 | 4 | 4 | 8/2028 | ||||||
17 | 30. | 10/2026 | 4,6 km | 4 | R1 BB - RK | 100 mil. € | 11 611 | 152 | 4 | 3 | 10/2028 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
18 | 31. | 11/2026 | 4,0 km | 4 | D3 Kysuce | 179 mil. € | 15 053 | 564 | 1 | 2 | 11/2030 | ||||||
19 | 32. - 33. | 12/2026 | 12,4 km | 4 | D4 sever | 772 mil. € | 3 | 4 | 6/2033 | ||||||||
20 | 32. - 33. | 12/2026 | 18,0 km | 2 | R2 východ | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 100 - 105 | 3 | 5 | 12/2029 | ||||||
21 | 34. - 36. | 6/2027 | 10,6 km | 8 | D1 západ | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 530 | 2 | 1 | 6/2030 | |||||
22 | 34. - 36. | 6/2027 | 6,5 km | 2 | R4 sever | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 69 - 141 | 2 | 3 | 6/2030 | ||||||
23 | 34. - 36. | 6/2027 | 7,0 km | 2 | R4 sever | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 42 - 71 | 2 | 2 | 6/2030 | ||||||
24 | 37. - 38. | 2/2028 | 14,9 km | 4 | R1 BB - RK | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 76 - 172 | 3 | 3 | 2/2031 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
25 | 37. - 38. | 2/2028 | 7,8 km | 2 | R2 východ | 73 mil. € | 5 587 | 54 | 5 | 4 | 2/2031 | ||||||
26 | 39. - 40. | 3/2028 | 19,9 km | 6 | D1 západ | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 266 - 354 | 3 | 2 | 9/2032 | |||||
27 | 39. - 40. | 3/2028 | 9,6 km | 2 | R2 západ | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 120 - 202 | 2 | 4 | 3/2031 | ||||||
28 | 41. | 9/2028 | 11,5 km | 2 | R2 západ | 235 mil. € | 7 793 | 82 | 2 | 4 | 9/2031 | ||||||
29 | 42. - 43. | 11/2028 | 7,9 km | 2 | R4 sever | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 21 - 33 | 4 | 3 | 11/2031 | ||||||
30 | 42. - 43. | 11/2028 | 5,0 km | 2 | R3 juh | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 112 - 134 | 3 | 2 | 11/2030 | ||||||
318,2 km |
2 - 8 |
7 636 mil. € |
2 552 - 62 652 | 2,8 |
3,1 |
4/2028 - 6/2033 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku