✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||||
30 úsekov |
318,2 km |
2 - 8 |
31 063 m |
68 057 m |
7 636 mil. € |
2 552 - 62 652 | 2,8 |
3,1 |
|||||||||
1 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | D1 sever | 8 688 m | 1 330 m | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | |||||
2 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | R7 západ | 0 m | 377 m | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | |||||
3 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | R7 západ | 0 m | 2 006 m | 227 mil. € | 4 | 4 | ||||||
4 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | R7 západ | 0 m | 2 006 m | 172 mil. € | 4 | 4 | ||||||
5 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | R7 západ | 0 m | 420 m | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | |||||
6 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | R2 východ | 4 282 m | 1 095 m | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | |||||
7 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | R3 sever (Orava) | 0 m | 1 544 m | 77 mil. € | 2 | 2 | ||||||
8 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | R3 sever (Orava) | 630 m | 2 956 m | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | |||||
9 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | R2 západ | 510 m | 1 929 m | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | |||||
10 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | R2 západ | 0 m | 206 m | 59 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | |||||
11 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | R2 západ | 0 m | 1 640 m | 143 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | |||||
12 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | D3 Kysuce | 0 m | 2 060 m | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||
13 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | R2 stred | 0 m | 3 480 m | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | |||||
14 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | D3 Kysuce | 0 m | 3 896 m | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | ||||
15 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | R4 stred | 0 m | 2 045 m | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | |||||
16 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | R2 stred | 0 m | 1 295 m | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | |||||
17 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | R1 BB - RK | 0 m | 2 982 m | 100 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | |||||
18 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | D3 Kysuce | 590 m | 624 m | 179 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||
19 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | D4 sever | 10 990 m | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | ||||||
20 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | R2 východ | 0 m | 16 837 m | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | ||||
21 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | D1 západ | 0 m | 359 m | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | ||||
22 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | R4 sever | 0 m | 2 205 m | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | |||||
23 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | R4 sever | 0 m | 1 948 m | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | |||||
24 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | R1 BB - RK | 4 780 m | 4 532 m | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | |||||
25 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | R2 východ | 0 m | 397 m | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | |||||
26 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | D1 západ | 0 m | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | |||||
27 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | R2 západ | 0 m | 1 606 m | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | |||||
28 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | R2 západ | 593 m | 2 763 m | 235 mil. € | 7 793 | 2 | 4 | |||||
29 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | R4 sever | 0 m | 4 710 m | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | |||||
30 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | R3 juh | 0 m | 809 m | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | |||||
30 úsekov |
318,2 km |
2 - 8 |
31 063 m |
68 057 m |
7 636 mil. € |
2 552 - 62 652 | 2,8 |
3,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku