Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)30 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)12 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 1 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
aspoň) zmenšiť skôr ako b
 
 
 
 
 
 
 
30 úsekov
2 - 8
7 636 mil. €
2,8
3,1
1
39. - 40.
3/2028
D1
6
321 mil. €
6 627 - 7 615
3
2
2
34. - 36.
6/2027
D1
8
234 mil. €
10 385
2
1
3
32. - 33.
12/2026
D4
4
772 mil. €
3
4
Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly.
4
20. - 23.
10/2025
R3
2
77 mil. €
2
2
5
39. - 40.
3/2028
R2
2
112 mil. €
1 824 - 2 207
2
4
6
14. - 15.
10/2024
R7
2
227 mil. €
4
4
7
34. - 36.
6/2027
R4
2
116 mil. €
1 133 - 1 196
2
3
8
8. - 9.
3/2024
R7
4
191 mil. €
1 376 - 1 758
4
5
9
37. - 38.
2/2028
R2
2
73 mil. €
1 199
5
4
10
24.
12/2025
R2
4
143 mil. €
2 815
3
4
11
25.
1/2026
D3
4
309 mil. €
3 529 - 4 138
2
4
Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc.
12
28. - 29.
8/2026
R4
4
105 mil. €
2 539
2
2
13
26.
4/2026
R2
2
211 mil. €
1 774 - 2 440
4
4
14
16. - 17.
12/2024
R7
4
161 mil. €
1 614 - 1 671
4
5
15
20. - 23.
10/2025
R2
4
277 mil. €
2 269 - 3 025
2
2
16
32. - 33.
12/2026
R2
2
224 mil. €
1 815 - 1 961
3
5
Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate.
17
20. - 23.
10/2025
R3
2
199 mil. €
1 279 - 1 930
2
3
18
31.
11/2026
D3
4
179 mil. €
4 830
1
2
Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc.
19
28. - 29.
8/2026
R2
2
125 mil. €
1 482 - 1 790
4
4
20
41.
9/2028
R2
2
235 mil. €
1 914
2
4
21
34. - 36.
6/2027
R4
2
122 mil. €
1 499 - 1 529
2
2
22
16. - 17.
12/2024
R2
2
272 mil. €
1 175 - 1 286
3
2
23
30.
10/2026
R1
4
100 mil. €
1 689
4
3
24
37. - 38.
2/2028
R1
4
785 mil. €
1 405 - 2 512
3
3
25
20. - 23.
10/2025
R2
4
59 mil. €
2 829
3
4
26
7.
2/2024
D1
4
1 235 mil. €
2 757 - 4 867
1
1
27
14. - 15.
10/2024
R7
2
172 mil. €
4
4
28
42. - 43.
11/2028
R3
2
63 mil. €
1 443 - 1 643
3
2
29
42. - 43.
11/2028
R4
2
129 mil. €
1 003 - 1 696
4
3
30
27.
5/2026
D3
4
410 mil. €
4 171 - 5 126
1
1
Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli.
 
 
 
 
 
30 úsekov
2 - 8
7 636 mil. €
2,8
3,1
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku