✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||
295,4 km |
2 - 8 |
7 166 mil. € |
3,1 |
3,2 |
|||||||||||
1 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | D1 sever | 1 235 mil. € | 1 | 1 | 9/2014 | 1.8.2009 | ||||
2 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | R7 západ | 227 mil. € | 4 | 4 | nezačaté | |||||
3 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | R7 západ | 172 mil. € | 4 | 4 | nezačaté | |||||
4 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | R7 západ | 161 mil. € | 4 | 5 | nezačaté | |||||
5 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | R2 východ | 272 mil. € | 3 | 2 | 9/2018 | |||||
6 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | D3 Kysuce | 309 mil. € | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 1.10.2013 | ||||
7 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | D3 Kysuce | 410 mil. € | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | 3/2016 | 1.1.2010 | |||
8 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | R4 stred | 105 mil. € | 2 | 2 | nezačaté | |||||
9 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | D3 Kysuce | 179 mil. € | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 9/2018 | ||||
10 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | D4 sever | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | 9/2015 | nezačaté | |||
11 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | R2 východ | 224 mil. € | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | nezačaté | ||||
12 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | D1 západ | 234 mil. € | 2 | 1 | 01/2019 | |||||
13 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | R4 sever | 116 mil. € | 2 | 3 | nezačaté | |||||
14 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | R4 sever | 122 mil. € | 2 | 2 | nezačaté | |||||
15 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | R1 BB - RK | 785 mil. € | 3 | 3 | nezačaté | |||||
16 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | R2 východ | 73 mil. € | 5 | 4 | nezačaté | |||||
17 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | D1 západ | 321 mil. € | 3 | 2 | nezačaté | |||||
18 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | R2 západ | 112 mil. € | 2 | 4 | nezačaté | |||||
19 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | R2 západ | 235 mil. € | 2 | 4 | nezačaté | |||||
20 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | R4 sever | 129 mil. € | 4 | 3 | nezačaté | |||||
21 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | R3 juh | 63 mil. € | 3 | 2 | nezačaté | |||||
22 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | R2 východ | 176 mil. € | 5 | 5 | nezačaté | |||||
23 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | D4 sever | 133 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | nezačaté | ||||
24 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | D1 sever | 321 mil. € | 3 | 3 | nezačaté | |||||
25 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | R2 východ | 117 mil. € | 5 | 4 | nezačaté | |||||
26 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | R2 východ | 93 mil. € | 5 | 5 | nezačaté | |||||
27 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | R3 stred (Turiec) | 71 mil. € | 4 | 3 | nezačaté | |||||
295,4 km |
2 - 8 |
7 166 mil. € |
3,1 |
3,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku