✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
rok
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||
2 - 8 |
9 710 mil. € |
1 065 - 62 652 | 3,4 |
3,5 |
||||||||||
1 | 7. | 2/2024 | D1 | 4 | 1 235 mil. € | 2030 | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | |||||
2 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 2 | 227 mil. € | 2030 | 4 | 4 | ||||||
3 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 2 | 172 mil. € | 2030 | 4 | 4 | ||||||
4 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 4 | 161 mil. € | 2030 | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | |||||
5 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 2 | 272 mil. € | 2030 | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | |||||
6 | 25. | 1/2026 | D3 | 4 | 309 mil. € | 2030 | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||
7 | 27. | 5/2026 | D3 | 4 | 410 mil. € | 2030 | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | ||||
8 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4 | 105 mil. € | 2030 | 14 625 | 2 | 2 | |||||
9 | 31. | 11/2026 | D3 | 4 | 179 mil. € | 2030 | 15 053 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||
10 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 4 | 772 mil. € | 2035 | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | |||||
11 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 2 | 224 mil. € | 2030 | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | ||||
12 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 8 | 234 mil. € | 2030 | 62 652 | . . . | 2 | 1 | ||||
13 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 2 | 116 mil. € | 2030 | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | |||||
14 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 2 | 122 mil. € | 2030 | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | |||||
15 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 4 | 785 mil. € | 2030 | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | |||||
16 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 2 | 73 mil. € | 2030 | 5 587 | 5 | 4 | |||||
17 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 6 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | |||||
18 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 2 | 112 mil. € | 2030 | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | |||||
19 | 41. | 9/2028 | R2 | 2 | 235 mil. € | 2030 | 7 793 | 2 | 4 | |||||
20 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 2 | 129 mil. € | 2030 | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | |||||
21 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 2 | 63 mil. € | 2030 | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | |||||
22 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 2 | 176 mil. € | 2030 | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | |||||
23 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 4 | 133 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | ||||||
24 | 46. | 3/2029 | D1 | 4 | 321 mil. € | 2027 | 10 359 | 3 | 3 | |||||
25 | 47. | 7/2029 | R2 | 2 | 117 mil. € | 2030 | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | |||||
26 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 2 | 93 mil. € | 2030 | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | |||||
27 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 2 | 71 mil. € | 2030 | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | |||||
28 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | ||||||
29 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | 230 mil. € | 2040 | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | |||||
30 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 2 | 92 mil. € | 2030 | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | |||||
31 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 4 | 60 mil. € | 2034 | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | |||||
32 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | 367 mil. € | 2040 | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | |||||
33 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 2 | 611 mil. € | 2030 | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | |||||
34 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | 553 mil. € | 2040 | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | |||||
2 - 8 |
9 710 mil. € |
1 065 - 62 652 | 3,4 |
3,5 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku