Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)48 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)13 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 2 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
plánovaný
 
odhad NDS
 
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
aspoň) zmenšiť skôr ako b
 
 
 
 
 
 
684,8 km
2 - 8
12 453 mil. €
1 065 - 93 344
2,8
3,1
7/2020 - 10/2021
1
12/2013
14,9 km
4
341 mil. €
12 491 - 24 900
2 885 - 5 704
1
1
2
1/2014
11,3 km
4
Žilina 655 m
517 mil. €
23 579 - 28 413
5 661 - 6 449
2
3
1/2021
(0,0)
3
6/2014
13,5 km
4
555 mil. €
22 691 - 32 334
2 856 - 6 911
1
2
4
7/2016
17,4 km
4
8 544 - 13 236
1 582 - 1 991
2
3
7/2020
(0,0)
5
7/2016
4,4 km
4 - 6
1
2
6
7/2016
22,6 km
4 - 6
32 336 - 93 344
.
.
.
5 319 - 16 483
1
2
7
7/2016
8,4 km
4
13 102 - 19 993
1 483 - 2 020
1
1
7/2020
(0,0)
8
7/2016
6,4 km
4 - 6
27 633 - 44 493
.
.
.
2 576 - 5 440
1
1
10/2021
9
12/2016
5,7 km
4
269 mil. €
11 465 - 18 743
4 092 - 4 909
1
2
12/2020
(0,0)
10
6/2017
7,9 km
4
434 mil. €
19 072 - 21 988
3 163 - 3 568
1
2
10/2021
11
12/2017
2,6 km
4
39 mil. €
14 624
2 178
1
1
1/2021
(0,0)
12
7/2019
4,3 km
4
179 mil. €
15 837 - 18 098
1 881 - 2 213
1
3
13
8/2019
13,5 km
4
142 mil. €
9 007 - 9 998
2 305 - 2 416
2
2
14
3/2020
9,1 km
4
267 mil. €
8 780 - 11 203
2 408 - 2 413
3
4
15
7.
2/2024
13,5 km
4
Havran 2820 m
1 235 mil. €
13 676 - 21 949
2 757 - 4 867
1
1
16
14. - 15.
10/2024
23,5 km
2
227 mil. €
4
4
17
14. - 15.
10/2024
14,3 km
2
172 mil. €
4
4
18
16. - 17.
12/2024
8,4 km
4
161 mil. €
6 403 - 9 478
1 614 - 1 671
4
5
19
16. - 17.
12/2024
14,1 km
2
272 mil. €
5 792 - 7 064
1 175 - 1 286
3
2
20
25.
1/2026
10,8 km
4
309 mil. €
14 176 - 14 186
3 529 - 4 138
2
4
Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc.
21
27.
5/2026
11,2 km
4
410 mil. €
13 886 - 21 743
4 171 - 5 126
1
1
Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli.
22
28. - 29.
8/2026
4,0 km
4
105 mil. €
14 625
2 539
2
2
23
31.
11/2026
4,0 km
4
179 mil. €
15 053
4 830
1
2
Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc.
24
32. - 33.
12/2026
12,4 km
4
772 mil. €
3
4
Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly.
25
32. - 33.
12/2026
18,0 km
2
224 mil. €
10 140 - 11 010
1 815 - 1 961
3
5
Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate.
26
34. - 36.
6/2027
10,6 km
8
234 mil. €
62 652
.
.
.
10 385
2
1
27
34. - 36.
6/2027
6,5 km
2
116 mil. €
6 651 - 9 113
1 133 - 1 196
2
3
28
34. - 36.
6/2027
7,0 km
2
122 mil. €
3 407 - 3 769
1 499 - 1 529
2
2
29
37. - 38.
2/2028
14,9 km
4
Kozí chrbát 2980 m
785 mil. €
8 140 - 13 204
1 405 - 2 512
3
3
30
37. - 38.
2/2028
7,8 km
2
73 mil. €
5 587
1 199
5
4
31
39. - 40.
3/2028
19,9 km
6
321 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
6 627 - 7 615
3
2
32
39. - 40.
3/2028
9,6 km
2
112 mil. €
8 634 - 11 116
1 824 - 2 207
2
4
33
41.
9/2028
11,5 km
2
235 mil. €
7 793
1 914
2
4
34
42. - 43.
11/2028
7,9 km
2
129 mil. €
2 552 - 2 737
1 003 - 1 696
4
3
35
42. - 43.
11/2028
5,0 km
2
63 mil. €
9 492 - 10 279
1 443 - 1 643
3
2
36
44. - 45.
2/2029
18,0 km
2
176 mil. €
5 189 - 6 389
1 146 - 1 203
5
5
37
44. - 45.
2/2029
3,6 km
4
133 mil. €
5
5
V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie.
38
46.
3/2029
7,3 km
4
321 mil. €
10 359
2 741
3
3
39
47.
7/2029
14,0 km
2
117 mil. €
5 809 - 8 826
1 335 - 1 725
5
4
40
48. - 49.
9/2029
9,8 km
2
93 mil. €
6 452 - 10 032
1 253 - 1 628
5
5
41
48. - 49.
9/2029
7,9 km
2
71 mil. €
5 441 - 8 427
1 447 - 1 991
4
3
42
71. - 78.
po 2040
42,1 km
4
631 mil. €
5 713 - 13 545
1 113 - 2 310
5
5
43
71. - 78.
po 2040
29,2 km
2
230 mil. €
2 156 - 6 890
607 - 1 070
5
5
44
71. - 78.
po 2040
10,3 km
2
92 mil. €
5 098 - 5 557
1 576 - 1 685
4
2
45
71. - 78.
po 2040
3,1 km
4
60 mil. €
5 420 - 8 693
1 014 - 1 369
5
5
46
71. - 78.
po 2040
32,8 km
2
367 mil. €
2 228 - 6 331
328 - 768
5
5
47
71. - 78.
po 2040
58,5 km
2
611 mil. €
3 247 - 11 434
830 - 2 216
4
4
48
71. - 78.
po 2040
71,3 km
2
553 mil. €
1 065 - 4 239
215 - 1 012
5
5
 
 
 
 
684,8 km
2 - 8
12 453 mil. €
1 065 - 93 344
2,8
3,1
7/2020 - 10/2021
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku