✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||
2 - 8 |
6 048 mil. € |
2 552 - 62 652 | 3,3 |
3,1 |
|||||||||||
1 | 46. | 3/2029 | D1 | 4 | 321 mil. € | 10 359 | 3 | 3 | 12/2027 | ||||||
2 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 6 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | 10/2024 | 10/2026 | ||||
3 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 8 | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | 6/2025 | |||||
4 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 4 | 133 mil. € | 5 | 5 | ||||||||
5 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | ||||||||
6 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 2 | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | 11/2026 | ||||||
7 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 2 | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | 9/2026 | ||||||
8 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 2 | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | 12/2027 | ||||||
9 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 2 | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | 5/2026 | ||||||
10 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | 8/2028 | ||||||
11 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 2 | 182 mil. € | 7 234 | 4 | 3 | 5/2029 | ||||||
12 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 2 | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | 5/2028 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
13 | 31. | 11/2026 | D3 | 4 | 179 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | 12/2021 | 5/2025 | |||||
14 | 41. | 9/2028 | R2 | 2 | 235 mil. € | 7 793 | 2 | 4 | 6/2027 | ||||||
15 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | 8/2028 | ||||||
16 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 2 | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | 9/2025 | ||||||
17 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 4 | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | 11/2026 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
18 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | 8/2028 | ||||||
19 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 2 | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | 5/2027 | ||||||
20 | 7. | 2/2024 | D1 | 4 | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | 12/2018 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
21 | 47. | 7/2029 | R2 | 2 | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | 10/2027 | ||||||
22 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 2 | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | 7/2027 | ||||||
23 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 2 | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 2/2027 | ||||||
24 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 2 | 222 mil. € | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | 5/2029 | ||||||
2 - 8 |
6 048 mil. € |
2 552 - 62 652 | 3,3 |
3,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku