✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
3,5 - 12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||||||
25 úsekov |
315,5 km |
2 - 6 |
4 522 m |
6 564 mil. € |
2 552 - 54 519 | 3,6 |
3,4 |
||||||||||
1 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | ||||||||
2 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 446 m | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 192 - 339 | 3 | 3 | ||||||
3 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 5 587 | 178 | 5 | 4 | |||||||
4 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 459 - 530 | 3 | 2 | ||||||
5 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 449 m | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 240 - 422 | 2 | 4 | ||||||
6 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 214 m | 235 mil. € | 7 793 | 393 | 2 | 4 | ||||||
7 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 164 m | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 77 - 169 | 4 | 3 | ||||||
8 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 226 m | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 153 - 173 | 5 | 5 | ||||||
9 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | ||||||||
10 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 10 359 | 541 | 3 | 3 | |||||||
11 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 123 m | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 226 - 259 | 5 | 4 | ||||||
12 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 212 - 272 | 5 | 5 | |||||||
13 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 110 m | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 196 - 287 | 4 | 3 | ||||||
14 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 86 m | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 127 - 169 | 4 | 3 | ||||||
15 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 137 m | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 95 - 115 | 3 | 3 | ||||||
16 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 199 m | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 102 - 192 | 4 | 3 | ||||||
17 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 440 m | 182 mil. € | 7 234 | 142 | 4 | 3 | ||||||
18 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 265 m | 222 mil. € | 2 561 - 5 054 | 105 - 136 | 4 | 3 | ||||||
19 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 428 m | 406 mil. € | 7 784 | 204 | 4 | 4 | ||||||
20 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 366 m | 339 mil. € | 9 704 - 13 715 | 256 - 340 | 4 | 4 | ||||||
21 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 149 - 407 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | ||||||
22 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 433 m | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 489 - 601 | 3 | 3 | ||||||
23 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 228 m | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 480 - 650 | 2 | 2 | ||||||
24 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 45 m | 94 mil. € | 7 211 | 245 | 4 | 2 | ||||||
25 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 164 m | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 142 - 209 | 3 | 2 | ||||||
25 úsekov |
315,5 km |
2 - 6 |
4 522 m |
6 564 mil. € |
2 552 - 54 519 | 3,6 |
3,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku