Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)39 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)13 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 2 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
aspoň) zmenšiť skôr ako b
 
 
 
 
 
 
 
466,4 km
2 - 8
10 393 mil. €
2 552 - 62 652
3,2
3,2
1
D1
13,5 km
4
1 235 mil. €
13 676 - 21 949
1
1
2
R7
23,5 km
2
227 mil. €
4
4
12/2011
3
R7
14,3 km
2
172 mil. €
4
4
12/2011
4
R7
8,4 km
4
161 mil. €
6 403 - 9 478
4
5
7/2018
5
R2
14,1 km
2
272 mil. €
5 792 - 7 064
3
2
9/2009
9/2023
6
D3
10,8 km
4
309 mil. €
14 176 - 14 186
2
4
Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc.
12/1997
5/2025
7
D3
11,2 km
4
410 mil. €
13 886 - 21 743
1
1
Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli.
7/1997
7/2025
8
R4
4,0 km
4
105 mil. €
14 625
2
2
11/2024
9
D3
4,0 km
4
179 mil. €
15 053
1
2
Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc.
12/1997
5/2025
10
D4
12,4 km
4
772 mil. €
3
4
Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly.
12/2010
11
R2
18,0 km
2
224 mil. €
10 140 - 11 010
3
5
Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate.
6/2016
3/2025
12
D1
10,6 km
8
234 mil. €
62 652
.
.
.
2
1
12/2009
6/2025
13
R4
6,5 km
2
116 mil. €
6 651 - 9 113
2
3
9/2026
14
R4
7,0 km
2
122 mil. €
3 407 - 3 769
2
2
9/2025
15
R1
14,9 km
4
785 mil. €
8 140 - 13 204
3
3
4/2010
11/2026
16
R2
7,8 km
2
73 mil. €
5 587
5
4
9/2009
5/2026
17
D1
19,9 km
6
321 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
3
2
12/2009
10/2026
18
R2
9,6 km
2
112 mil. €
8 634 - 11 116
2
4
10/2004
11/2026
19
R2
11,5 km
2
235 mil. €
7 793
2
4
10/2004
6/2027
20
R4
7,9 km
2
129 mil. €
2 552 - 2 737
4
3
4/2016
2/2027
21
R3
5,0 km
2
63 mil. €
9 492 - 10 279
3
2
11/2018
7/2027
22
R2
18,0 km
2
176 mil. €
5 189 - 6 389
5
5
2/2016
5/2027
23
D4
3,6 km
4
133 mil. €
5
5
V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie.
8/2010
24
D1
7,3 km
4
321 mil. €
10 359
3
3
8/2013
12/2027
25
R2
14,0 km
2
117 mil. €
5 809 - 8 826
5
4
6/2016
10/2027
26
R2
9,8 km
2
93 mil. €
6 452 - 10 032
5
5
9/2009
12/2027
27
R3
7,9 km
2
71 mil. €
5 441 - 8 427
4
3
5/2019
5/2028
28
R4
8,0 km
2
133 mil. €
5 814 - 7 518
4
3
8/2028
29
R4
7,5 km
2
124 mil. €
3 769 - 3 897
3
3
8/2028
30
R4
6,0 km
2
101 mil. €
3 782 - 6 302
4
3
8/2028
31
R6
11,2 km
2
182 mil. €
7 234
4
3
4/2008
5/2029
32
R6
11,3 km
2
222 mil. €
2 561 - 5 054
4
3
4/2008
5/2029
33
R1
11,5 km
4
406 mil. €
7 784
4
4
4/2010
2/2030
34
R1
9,5 km
4
339 mil. €
9 704 - 13 715
4
4
4/2010
2/2030
35
R8
54,9 km
4
1 020 mil. €
4 151 - 11 477
3
5
Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase.
4/2010
1/2030
36
R3
14,0 km
4
191 mil. €
14 233 - 18 874
3
3
9/2010
2/2030
37
R2
17,5 km
4
287 mil. €
12 819 - 29 988
2
2
11/2008
3/2030
38
R3
8,7 km
2
94 mil. €
7 211
4
2
4/2030
39
R3
10,9 km
2
129 mil. €
5 586 - 10 745
3
2
4/2030
 
 
 
466,4 km
2 - 8
10 393 mil. €
2 552 - 62 652
3,2
3,2
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku