✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | ||||||||||
22 úsekov |
279,2 km |
2 - 6 |
5 428 mil. € |
14,3 min. |
3,9 |
3,5 |
2/2032 - 6/2036 |
||||||||||
1 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | 6/2033 (+3,3) | |||||||
2 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 3 862 - 4 344 | 3 | 2 | 9/2032 (+5,6) | |||||||
3 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 1,1 min. | 787 - 807 | 5 | 5 | 2/2032 (+4,9) | ||||||
4 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | 2/2033 (+4,5) | |||||||
5 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 0,8 min. | 1 767 | 3 | 3 | 9/2033 (+5,8) | ||||||
6 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 0,1 min. | 881 - 1 194 | 5 | 4 | 7/2032 (+5,3) | ||||||
7 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 0,1 min. | 780 - 984 | 5 | 5 | 9/2032 (+5,6) | ||||||
8 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 1 024 - 1 288 | 4 | 3 | 9/2032 (+4,1) | |||||||
9 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 1,6 min. | 349 - 902 | 4 | 3 | 5/2033 (+6,1) | ||||||
10 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 2,8 min. | 1 289 - 1 580 | 3 | 3 | 5/2033 (+6,1) | ||||||
11 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 0,8 min. | 1 492 - 1 737 | 4 | 3 | 5/2033 (+6,1) | ||||||
12 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 182 mil. € | 632 | 4 | 3 | 7/2033 (+4,3) | |||||||
13 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | 427 - 551 | 4 | 3 | 7/2033 (+4,3) | |||||||
14 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | Liptovská Osada (2) 810 m | 406 mil. € | 940 | 4 | 4 | 5/2033 (+10,2) | ||||||
15 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 975 - 1 570 | 4 | 4 | 5/2033 (+10,2) | |||||||
16 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 573 - 1 333 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | 6/2036 (+2,3) | ||||||
17 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 2 114 - 2 070 | 3 | 3 | 6/2034 (+7,0) | |||||||
18 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 2,7 min. | 1 901 - 3 009 | 2 | 2 | 7/2034 (+10,0) | ||||||
19 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 1,0 min. | 919 | 4 | 2 | 8/2034 (+2,1) | ||||||
20 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 3,3 min. | 791 - 1 514 | 3 | 2 | 8/2034 (+2,1) | ||||||
21 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 7 510 | 5 | 5 | 10/2035 (+5,6) | |||||||
22 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 5 | 5 | 10/2035 (+5,9) | ||||||||
22 úsekov |
279,2 km |
2 - 6 |
5 428 mil. € |
14,3 min. |
3,9 |
3,5 |
2/2032 - 6/2036 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku