✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
stavebné práce
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||
22 úsekov |
2 - 6 |
5 428 mil. € |
3,9 |
3,5 |
|||||||||
1 | 46. | 3/2029 | D1 | 4 | 321 mil. € | 3 | 3 | ||||||
2 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 6 | 321 mil. € | 3 | 2 | ||||||
3 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 4 | 133 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | |||||
4 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | |||||
5 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 2 | 94 mil. € | 4 | 2 | ||||||
6 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 2 | 93 mil. € | 5 | 5 | ||||||
7 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 4 | 406 mil. € | 4 | 4 | ||||||
8 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 133 mil. € | 4 | 3 | ||||||
9 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 4 | 339 mil. € | 4 | 4 | ||||||
10 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6 | 90 mil. € | 5 | 5 | ||||||
11 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 4 | 191 mil. € | 3 | 3 | ||||||
12 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 2 | 182 mil. € | 4 | 3 | ||||||
13 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 2 | 71 mil. € | 4 | 3 | ||||||
14 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 4 | 1 020 mil. € | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | |||||
15 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 2 | 129 mil. € | 3 | 2 | ||||||
16 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 124 mil. € | 3 | 3 | ||||||
17 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6 | 107 mil. € | 5 | 5 | ||||||
18 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 101 mil. € | 4 | 3 | ||||||
19 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 2 | 176 mil. € | 5 | 5 | ||||||
20 | 47. | 7/2029 | R2 | 2 | 117 mil. € | 5 | 4 | ||||||
21 | 59. | 7/2031 | R2 | 4 | 287 mil. € | 2 | 2 | ||||||
22 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 2 | 222 mil. € | 4 | 3 | ||||||
22 úsekov |
2 - 6 |
5 428 mil. € |
3,9 |
3,5 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku