✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
pozemky
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||||
367,0 km |
9,0 % |
2 - 8 |
7 633 mil. € |
356,2 mil. € |
2 561 - 62 652 | 3,2 |
3,1 |
|||||||||||
1 | 12/2013 | ![]() | D1 | 14,9 km | 13,3 % | 4 | D 26,5/100 | Hubová, Likavka, Ivachnová | 341 mil. € | 22,9 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | |||||
2 | 6/2014 | ![]() | D1 | 13,5 km | 55,1 % | 4 | D 26,5/100 | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 2,4 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | |||||
3 | 7/2019 | ![]() | R4 | 4,3 km | 26,8 % | 4 | R 24,5/100 | Prešov - sever | 179 mil. € | 17,1 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | |||||
4 | 8/2019 | ![]() | R2 | 13,5 km | 0,0 % | 4 | R 24,5/100 | Mýtna | 142 mil. € | 4,3 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | |||||
5 | 3/2020 | ![]() | R2 | 9,1 km | 0,0 % | 4 | DSP spracovaná na R 17,5/100, vyhlásená súťaž na zhotoviteľa stavby na R 24,5/100 | Kriváň | 267 mil. € | 2,5 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | |||||
6 | 3/2021 | ![]() | R3 | 4,4 km | 0,0 % | 2 | R 24,5/100 v polovičnom profile | Nižná,
Nižná - sever | 70 mil. € | 5,7 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | |||||
7 | 1. | 10/2021 | ![]() | R4 | 14,3 km | 0,0 % | 4 | R 24,5/100 | Košice-juh, Krásna, Hrašovík | 202 mil. € | 52,0 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | ||||
8 | 3. | 3/2022 | ![]() | D1 | 3,5 km | 0,0 % | 8 | D 41/120 | Ivanka sever | 149 mil. € | 11,1 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | |||
9 | 4. | 9/2022 | ![]() | R4 | 10,2 km | 18,8 % | 4 | R 24,5/100 | Kapušany | 299 mil. € | 22,4 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | ||||
10 | 32. - 33. | 12/2026 | ![]() | D4 | 12,4 km | 88,4 % | 4 | D 26,5/120 (tunel 2 x T 8,0/100) | 772 mil. € | 2,9 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | |||||
11 | 39. - 40. | 3/2028 | ![]() | D1 | 19,9 km | 0,0 % | 6 | D 33,5/120 | Zeleneč nová, Trnava rekonštrukcia | 321 mil. € | 37,5 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | |||
12 | 44. - 45. | 2/2029 | ![]() | R2 | 18,0 km | 8,0 % | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | Plešivec | 176 mil. € | 10,4 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | ||||
13 | 44. - 45. | 2/2029 | ![]() | D4 | 3,6 km | 0,0 % | 4 | D 26,5/100 | 133 mil. € | 5,5 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | |||||
14 | 46. | 3/2029 | ![]() | D1 | 7,3 km | 67,6 % | 4 | 26,5/100 | 321 mil. € | 0,5 mil. € | 10 359 | 3 | 3 | |||||
15 | 47. | 7/2029 | ![]() | R2 | 14,0 km | 0,0 % | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | Turňa nad Bodvou | 117 mil. € | 7,5 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | ||||
16 | 48. - 49. | 9/2029 | ![]() | R2 | 9,8 km | 0,0 % | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 93 mil. € | 6,5 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | |||||
17 | 48. - 49. | 9/2029 | ![]() | R3 | 7,9 km | 0,0 % | 2 | R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile | Mošovce,
Horná Štubňa | 71 mil. € | 8,9 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | ||||
18 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 8,0 km | 0,0 % | 2 | R 24,5/100, plánované v 1/2-profile | Kuková | 133 mil. € | 6,0 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | ||||
19 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 7,5 km | 0,0 % | 2 | R 24,5/100, plánované v 1/2-profile | Giraltovce | 124 mil. € | 4,8 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | ||||
20 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 6,0 km | 0,0 % | 2 | R 24,5/100, plánované v 1/2-profile | Stročín | 101 mil. € | 6,1 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | ||||
21 | 53. - 54. | 7/2030 | ![]() | R6 | 11,2 km | 0,0 % | 2 | R 11,5/100 (80) | Púchov západ,
Púchov východ,
Dolné Kočkovce | 182 mil. € | 10,0 mil. € | 7 234 | 4 | 3 | ||||
22 | 53. - 54. | 7/2030 | ![]() | R6 | 11,3 km | 0,0 % | 2 | R 11,5/100 (80) | Mestečko | 222 mil. € | 11,0 mil. € | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | ||||
23 | 55. - 56. | 5/2031 | ![]() | R1 | 11,5 km | 16,3 % | 4 | R 24,5/80 | Liptovská Osada | 406 mil. € | 4,6 mil. € | 7 784 | 4 | 4 | ||||
24 | 55. - 56. | 5/2031 | ![]() | R1 | 9,5 km | 14,7 % | 4 | R 24,5/80 | 339 mil. € | 4,8 mil. € | 9 704 - 13 715 | 4 | 4 | |||||
25 | 57. - 58. | 6/2031 | ![]() | R8 | 54,9 km | 0,0 % | 4 | R 24,5/100 | 1 020 mil. € | 28,6 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | ||||
26 | 57. - 58. | 6/2031 | ![]() | R3 | 14,0 km | 0,0 % | 4 | R 24,5/120 (100) | Martin, Rakovo | 191 mil. € | 19,0 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | ||||
27 | 59. | 7/2031 | ![]() | R2 | 17,5 km | 0,0 % | 4 | R 24,5/100 | Rákoš, Zvolenská Slatina | 287 mil. € | 14,9 mil. € | 12 819 - 29 988 | 2 | 2 | ||||
28 | 60. - 61. | 8/2031 | ![]() | R3 | 8,7 km | 0,0 % | 2 | R 11,5/80 (60) | Valaská Dubová, Likavka | 94 mil. € | 12,0 mil. € | 7 211 | 4 | 2 | ||||
29 | 60. - 61. | 8/2031 | ![]() | R3 | 10,9 km | 0,0 % | 2 | R 11,5/80 (60) | Široká, Jasenová, v mestskom variante tiež Kocmáľ (Mokraď) a Dolný Kubín stred | 129 mil. € | 6,0 mil. € | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | ||||
30 | 62. - 63. | 10/2032 | ![]() | D2 | 8,5 km | 0,0 % | 6 | D 33,5/120 | Stupava | 90 mil. € | 4,4 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | |||
31 | 62. - 63. | 10/2032 | ![]() | D2 | 6,9 km | 0,0 % | 6 | D 33,5/120 | Stupava | 107 mil. € | 3,9 mil. € | 5 | 5 | |||||
367,0 km |
9,0 % |
2 - 8 |
7 633 mil. € |
356,2 mil. € |
2 561 - 62 652 | 3,2 |
3,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku