✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
odhad NDS
|
>12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||
465,9 km |
2 - 8 |
9 895 mil. € |
2 561 - 62 652 | 3,2 |
3,2 |
||||||||
1 | ![]() | 3,5 km | 8 | Ivanka sever | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 4 737 | 1 | 1 | |||
2 | ![]() | 10,2 km | 4 | Kapušany | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 953 - 1 474 | 1 | 3 | ||||
3 | ![]() | 8,1 km | 4 | Šalková | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 434 - 541 | 2 | 3 | ||||
4 | ![]() | 6,8 km | 4 | Ludvíkov Dvor, Haniska | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 264 - 2 380 | 3 | 3 | ||||
5 | ![]() | 13,5 km | 4 | Turany 2, Hubová | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 381 - 2 502 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | |||
6 | ![]() | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 5 304 | 704 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||
7 | ![]() | 9,4 km | 4 | Holice s I/63, D. Streda s III/06325 | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 565 - 883 | 4 | 5 | ||||
8 | ![]() | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 10 312 | 351 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | ||||
9 | ![]() | 2,7 km | 4 | Ružomberok juh, Ružomberok východ | 155 mil. € | 16 268 | 1 263 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | |||
10 | ![]() | 6,5 km | 2 | privádzač Krupina | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 742 - 818 | 2 | 2 | ||||
11 | ![]() | 8,3 km | 2 | Zacharovce, Bátka | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 692 - 710 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||
12 | ![]() | 23,5 km | 2 | Zemné | 227 mil. € | 4 | 4 | ||||||
13 | ![]() | 14,3 km | 2 | Nové Zámky | 172 mil. € | 4 | 4 | ||||||
14 | ![]() | 8,4 km | 4 | Mliečany s II/507, Dolný Bar | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 749 - 874 | 4 | 5 | ||||
15 | ![]() | 14,1 km | 2 | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 456 - 489 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | |||
16 | ![]() | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | |||||||
17 | ![]() | 8,2 km | 2 | Svidník sever | 94 mil. € | 4 001 | 1 361 | 3 | 3 | ||||
18 | ![]() | 4,9 km | 2 | Dlhá nad Oravou | 77 mil. € | 2 | 2 | ||||||
19 | ![]() | 8,3 km | 2 | Podbiel | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 526 - 829 | 2 | 3 | ||||
20 | ![]() | 16,0 km | 4 | Trenčianske Mitice | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 1 040 - 1 450 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | |||
21 | ![]() | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 12 862 | 1 313 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||
22 | ![]() | 6,1 km | 4 | Trenčín juh, Trenčianska Turná | 143 mil. € | 12 157 | 1 263 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | |||
23 | ![]() | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | ||||||
24 | ![]() | 19,9 km | 6 | Zeleneč nová, Trnava rekonštrukcia | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 137 - 3 460 | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | ||
25 | ![]() | 18,0 km | 2 | Plešivec | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 489 - 606 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | |||
26 | ![]() | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | ||||||
27 | ![]() | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 10 359 | 1 175 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | ||||
28 | ![]() | 14,0 km | 2 | Turňa nad Bodvou | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 593 - 844 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | |||
29 | ![]() | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 491 - 590 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||
30 | ![]() | 7,9 km | 2 | Mošovce,
Horná Štubňa | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 788 - 963 | 4 | 3 | ||||
31 | ![]() | 8,0 km | 2 | Kuková | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 142 - 701 | 4 | 3 | ||||
32 | ![]() | 7,5 km | 2 | Giraltovce | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 1 149 - 1 405 | 3 | 3 | ||||
33 | ![]() | 6,0 km | 2 | Stročín | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 1 375 - 1 435 | 4 | 3 | ||||
34 | ![]() | 11,2 km | 2 | Púchov západ,
Púchov východ,
Dolné Kočkovce | 182 mil. € | 7 234 | 394 | 4 | 3 | ||||
35 | ![]() | 11,3 km | 2 | Mestečko | 222 mil. € | 2 561 - 5 054 | 292 - 307 | 4 | 3 | ||||
36 | ![]() | 11,5 km | 4 | Liptovská Osada | 406 mil. € | 7 784 | 636 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||
37 | ![]() | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 9 704 - 13 715 | 598 - 1 086 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | ||||
38 | ![]() | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 150 - 839 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | ||||
39 | ![]() | 14,0 km | 4 | Martin, Rakovo | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 1 297 - 1 405 | 3 | 3 | ||||
40 | ![]() | 17,5 km | 4 | Rákoš, Zvolenská Slatina | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 1 311 - 1 980 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | |||
41 | ![]() | 8,7 km | 2 | Valaská Dubová, Likavka | 94 mil. € | 7 211 | 562 | 4 | 2 | ||||
42 | ![]() | 10,9 km | 2 | Široká, Jasenová, v mestskom variante tiež Kocmáľ (Mokraď) a Dolný Kubín stred | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 410 - 1 220 | 3 | 2 | ||||
43 | ![]() | 8,5 km | 6 | Stupava | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 960 | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | ||
44 | ![]() | 6,9 km | 6 | Stupava | 107 mil. € | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | |||||
465,9 km |
2 - 8 |
9 895 mil. € |
2 561 - 62 652 | 3,2 |
3,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku