✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||||
22 úsekov |
283,8 km |
5 698 mil. € |
3,6 |
3,3 |
|||||||||
1 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 321 mil. € | 3 | 3 | 6/2024 | |||||
2 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 418 mil. € | 3 | 3 | 11/2027 | |||||
3 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 133 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | 5/2026 | ||||
4 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | 7/2024 | ||||
5 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 192 mil. € | 2 | 2 | 11/2027 | |||||
6 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 94 mil. € | 4 | 2 | 3/2026 | |||||
7 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 406 mil. € | 4 | 4 | 11/2026 | |||||
8 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 133 mil. € | 4 | 3 | 7/2024 | |||||
9 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 339 mil. € | 4 | 4 | 11/2026 | |||||
10 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 90 mil. € | 5 | 5 | 3/2027 | |||||
11 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 191 mil. € | 3 | 3 | 3/2027 | |||||
12 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 182 mil. € | 4 | 3 | 3/2025 | |||||
13 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 139 mil. € | 4 | 3 | 11/2027 | |||||
14 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 1 020 mil. € | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | 12/2026 | ||||
15 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 129 mil. € | 3 | 2 | 3/2026 | |||||
16 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 162 mil. € | 3 | 3 | 11/2027 | |||||
17 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 124 mil. € | 3 | 3 | 7/2024 | |||||
18 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 136 mil. € | 4 | 3 | 11/2027 | |||||
19 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 107 mil. € | 5 | 5 | 3/2027 | |||||
20 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 101 mil. € | 4 | 3 | 7/2024 | |||||
21 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 287 mil. € | 2 | 2 | 2/2026 | |||||
22 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 222 mil. € | 4 | 3 | 3/2025 | |||||
22 úsekov |
283,8 km |
5 698 mil. € |
3,6 |
3,3 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku