✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
pozemky
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||||||||
22 úsekov |
283,8 km |
2 - 6 |
5 698 mil. € |
178,4 mil. € |
1 698 - 32 968 | 3,6 |
3,3 |
2/2033 - 8/2036 |
|||||||||||
1 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 0,5 mil. € | 10 359 | 7 618 | 3 | 3 | 6/2024 | 9/2033 | ||||||
2 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 7,0 mil. € | 9 503 - 9 802 | 7 955 - 8 161 | 3 | 3 | 11/2027 | 8/2036 | ||||||
3 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5,5 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | 5/2026 | 2/2033 | |||||||
4 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 2,9 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | 7/2024 | 6/2033 | |||||||
5 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 9,5 mil. € | 6 207 - 8 525 | 4 801 - 7 020 | 2 | 2 | 11/2027 | 8/2036 | ||||||
6 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 12,0 mil. € | 7 211 | 5 691 | 4 | 2 | 3/2026 | 8/2034 | ||||||
7 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 406 mil. € | 4,6 mil. € | 7 784 | 6 307 | 4 | 4 | 11/2026 | 5/2033 | ||||||
8 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 6,0 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 928 - 6 192 | 4 | 3 | 7/2024 | 5/2033 | ||||||
9 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 4,8 mil. € | 9 704 - 13 715 | 8 096 - 11 348 | 4 | 4 | 11/2026 | 5/2033 | ||||||
10 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 4,4 mil. € | 32 968 | . . . | 23 181 | 5 | 5 | 3/2027 | 10/2035 | |||||
11 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 19,0 mil. € | 14 233 - 18 874 | 11 208 - 15 489 | 3 | 3 | 3/2027 | 6/2034 | ||||||
12 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 182 mil. € | 10,0 mil. € | 7 234 | 6 176 | 4 | 3 | 3/2025 | 7/2033 | ||||||
13 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 5,0 mil. € | 4 033 - 8 369 | 3 355 - 7 399 | 4 | 3 | 11/2027 | 8/2036 | ||||||
14 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 28,6 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 190 - 9 726 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | 12/2026 | 6/2036 | |||||
15 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 6,0 mil. € | 5 586 - 10 745 | 4 234 - 8 517 | 3 | 2 | 3/2026 | 8/2034 | ||||||
16 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 7,0 mil. € | 10 444 - 14 783 | 8 909 - 13 062 | 3 | 3 | 11/2027 | 8/2036 | ||||||
17 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 4,8 mil. € | 3 769 - 3 897 | 2 053 - 2 240 | 3 | 3 | 7/2024 | 5/2033 | ||||||
18 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 136 mil. € | 5,0 mil. € | 1 698 - 6 812 | 1 386 - 5 932 | 4 | 3 | 11/2027 | 8/2036 | ||||||
19 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 3,9 mil. € | 31 554 | 5 | 5 | 3/2027 | 10/2035 | |||||||
20 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 6,1 mil. € | 3 782 - 6 302 | 2 085 - 4 153 | 4 | 3 | 7/2024 | 5/2033 | ||||||
21 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 14,9 mil. € | 12 819 - 29 988 | 9 978 - 25 282 | 2 | 2 | 2/2026 | 7/2034 | ||||||
22 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | 11,0 mil. € | 2 561 - 5 054 | 1 988 - 4 251 | 4 | 3 | 3/2025 | 7/2033 | ||||||
22 úsekov |
283,8 km |
2 - 6 |
5 698 mil. € |
178,4 mil. € |
1 698 - 32 968 | 3,6 |
3,3 |
2/2033 - 8/2036 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku