✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||
2 - 8 |
44 848 m |
10 397 mil. € |
1 698 - 62 652 | 3,2 |
3,3 |
||||||||||
1 | 7. | 2/2024 | D1 | 4 | 8 688 m | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | 4/2023 | |||||
2 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 2 | 0 m | 227 mil. € | 4 | 4 | |||||||
3 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 2 | 0 m | 172 mil. € | 4 | 4 | |||||||
4 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 4 | 0 m | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | ||||||
5 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 2 | 4 282 m | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | ||||||
6 | 25. | 1/2026 | D3 | 4 | 0 m | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 2/2024 | ||||
7 | 27. | 5/2026 | D3 | 4 | 0 m | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | 4/2024 | ||||
8 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4 | 0 m | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | ||||||
9 | 31. | 11/2026 | D3 | 4 | 590 m | 179 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 2/2024 | ||||
10 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 4 | 10 990 m | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | ||||||
11 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 2 | 0 m | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | |||||
12 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 8 | 0 m | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | |||||
13 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 2 | 0 m | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | ||||||
14 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 2 | 0 m | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | ||||||
15 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 4 | 4 780 m | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | ||||||
16 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 2 | 0 m | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | ||||||
17 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 6 | 0 m | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | 7/2025 | ||||
18 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 2 | 0 m | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | ||||||
19 | 41. | 9/2028 | R2 | 2 | 593 m | 235 mil. € | 7 793 | 2 | 4 | ||||||
20 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 2 | 0 m | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | ||||||
21 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 2 | 0 m | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | ||||||
22 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 2 | 1 385 m | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | ||||||
23 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 4 | 0 m | 133 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | ||||||
24 | 46. | 3/2029 | D1 | 4 | 4 932 m | 321 mil. € | 10 359 | 3 | 3 | ||||||
25 | 47. | 7/2029 | R2 | 2 | 0 m | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | ||||||
26 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 2 | 0 m | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | ||||||
27 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 2 | 0 m | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | ||||||
28 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 4 | 0 m | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | |||||
29 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6 | 0 m | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | |||||
30 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6 | 0 m | 107 mil. € | 5 | 5 | |||||||
31 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 4 | 4 008 m | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 3 | 3 | ||||||
32 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 4 | 0 m | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 2 | 2 | ||||||
33 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 4 | 0 m | 139 mil. € | 4 033 - 8 369 | 4 | 3 | ||||||
34 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 4 | 0 m | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | 3 | ||||||
35 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 4 | 0 m | 136 mil. € | 1 698 - 6 812 | 4 | 3 | ||||||
36 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 2 | 3 450 m | 305 mil. € | 3 | 3 | |||||||
37 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 2 | 1 150 m | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | 4 | ||||||
2 - 8 |
44 848 m |
10 397 mil. € |
1 698 - 62 652 | 3,2 |
3,3 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku