Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)23 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)14 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 2 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
plánovaný
 
 
odhad NDS
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
 
 
 
 
345,9 km
2 - 6
37
6 165 mil. €
1 698 - 93 344
2,1
2,3
5/2017 - 10/2021
1
64. - 68.
8/2033
D1
12,6 km
4
1
Dargov
418 mil. €
9 503 - 9 802
3
Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž
3
2
11/2016
D1
14,4 km
4
3
Budimír (Košice-Sever), Košické Olšany, Bidovce
241 mil. €
3 166 - 11 562
2
2
12/2019
(0,0)
3
64. - 68.
8/2033
D1
18,2 km
4
2
Hriadky, Pozdišovce
192 mil. €
6 207 - 8 525
2
Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov.
2
4
7/2016
R7
17,4 km
4
2
Šamorín, Holice
8 544 - 13 236
2
3
7/2020
(0,0)
5
69. - 70.
8/2034
R3
14,0 km
2
2
Sklené, Ráztočno
305 mil. €
3
3
6
1/2014
D1
11,3 km
4
0
517 mil. €
23 579 - 28 413
2
3
1/2021
(0,0)
7
12/2013
D1
14,9 km
4
3
Hubová, Likavka, Ivachnová
341 mil. €
12 491 - 24 900
1
1
8
7/2016
D4
4,4 km
4 - 6
2
Čierna voda, Rača
1
2
9
7/2016
D4
22,6 km
4 - 6
6
Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever
32 336 - 93 344
.
.
.
1
2
10
7/2016
R7
8,4 km
4
1
Dunajská Lužná
13 102 - 19 993
1
1
7/2020
(0,0)
11
6/2014
D1
13,5 km
4
1
Lietavská Lúčka
555 mil. €
22 691 - 32 334
1
2
12
64. - 68.
8/2033
D1
15,8 km
4
1
Sobrance
139 mil. €
4 033 - 8 369
4
Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená
3
13
57. - 58.
6/2031
R8
54,9 km
4
1
1 020 mil. €
4 151 - 11 477
3
Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí.
5
14
69. - 70.
8/2034
R2
49,0 km
2
4
Prievidza, Brusno, Handlová, Nová Lehota
662 mil. €
5 762 - 14 648
4
Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil.
4
15
64. - 68.
8/2033
D1
12,1 km
4
1
Michalovce
162 mil. €
10 444 - 14 783
3
Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje
3
16
6/2017
D1
7,9 km
4
2
Prešov západ, Prešov juh
434 mil. €
19 072 - 21 988
1
2
10/2021
17
7/2016
R7
6,4 km
4 - 6
1
Prievoz
27 633 - 44 493
.
.
.
1
1
10/2021
18
12/2017
D1
2,6 km
4
0
39 mil. €
14 624
1
1
1/2021
(0,0)
19
64. - 68.
8/2033
D1
15,5 km
4
1
Záhor
136 mil. €
1 698 - 6 812
4
Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením
3
20
10/2013
D3
12,3 km
2
377 mil. €
2 541 - 3 501
2
2
6/2017
21
8/2014
R2
7,9 km
4
88 mil. €
14 357 - 15 923
1
1
5/2017
22
12/2016
D3
5,7 km
4
2
Čadca Podzávoz, Čadca Bukov
269 mil. €
11 465 - 18 743
1
2
12/2020
(0,0)
23
6/2014
D3
4,3 km
4
1
Brodno - dočasná
269 mil. €
28 413 - 37 927
.
.
.
4
2
12/2017
 
 
 
 
 
345,9 km
2 - 6
37
6 165 mil. €
1 698 - 93 344
2,1
2,3
5/2017 - 10/2021
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku