✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | ||||||||||||
345,9 km |
2 - 6 |
37 |
6 165 mil. € |
1 698 - 93 344 | 2,1 |
2,3 |
5/2017 - 8/2037 |
5/2017 - 10/2021 | ||||||||||
1 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | D 26,5/120
(100) | 1 | Dargov | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | 8/2036 (+7,9) | ||||
2 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | D 26,5/120 | 3 | Budimír (Košice-Sever), Košické Olšany, Bidovce | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 2 | 2 | 12/2019 | 12/2019 (0,0) | |||||
3 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | D 26,5/120
(100) | 2 | Hriadky, Pozdišovce | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | 8/2036 (+7,9) | ||||
4 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | R 24,5/120 | 2 | Šamorín, Holice | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 7/2020 (+0,0) | 7/2020 (0,0) | ||||||
5 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile | 2 | Sklené,
Ráztočno | 305 mil. € | 3 | 3 | 8/2037 (+5,9) | ||||||
6 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | D 26,5/100 | 0 | 517 mil. € | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | 2021 (+2,1) | 1/2021 (0,0) | ||||||
7 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | D 26,5/100 | 3 | Hubová, Likavka, Ivachnová | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | 2023 (+1,0) | ||||||
8 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | D 33,5/120, D 26,5/120 | 2 | Čierna voda, Rača | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | ||||||||
9 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | D 33,5/120, D 26,5/120 | 6 | Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | ||||||
10 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | R 31,5/120 | 1 | Dunajská Lužná | 13 102 - 19 993 | 1 | 1 | 7/2020 (–1,0) | 7/2020 (0,0) | ||||||
11 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | D 26,5/100 | 1 | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | 2024 (+4,0) | ||||||
12 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | D 26,5/120
(100) | 1 | Sobrance | 139 mil. € | 4 033 - 8 369 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | 8/2036 (+7,7) | ||||
13 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | R 24,5/100 | 1 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | 6/2036 (+2,3) | |||||
14 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile | 4 | Prievidza, Brusno, Handlová, Nová Lehota | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | 8/2037 (+5,9) | ||||
15 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | D 26,5/120
(100) | 1 | Michalovce | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | 8/2036 (+7,7) | ||||
16 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | D 26,5/100 | 2 | Prešov západ, Prešov juh | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 7/2021 (0,0) | 10/2021 | |||||
17 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | R 31,5/120 | 1 | Prievoz | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 (+0,3) | 10/2021 | |||||
18 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | R 22,5/80 | 0 | 39 mil. € | 14 624 | 1 | 1 | 2021 (+2,2) | 1/2021 (0,0) | ||||||
19 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | D 26,5/120
(100) | 1 | Záhor | 136 mil. € | 1 698 - 6 812 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | 8/2036 (+7,7) | ||||
20 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 2 | 2 | 6/2017 | 6/2017 | ||||||||
21 | 8/2014 | R2 | 7,9 km | 4 | 88 mil. € | 14 357 - 15 923 | 1 | 1 | 5/2017 | 5/2017 | ||||||||
22 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | D 24,5/80 | 2 | Čadca Podzávoz, Čadca Bukov | 269 mil. € | 11 465 - 18 743 | 1 | 2 | 2021 (+0,5) | 12/2020 (0,0) | |||||
23 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | D 24,5/80 | 1 | Brodno - dočasná | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | 12/2017 | 12/2017 | ||||
345,9 km |
2 - 6 |
37 |
6 165 mil. € |
1 698 - 93 344 | 2,1 |
2,3 |
5/2017 - 8/2037 |
5/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku