✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
610,8 km |
2 - 8 |
68 |
12 546 mil. € |
1 698 - 93 344 | 2,4 |
2,7 |
5/2017 - 10/2021 | ||||||||||
1 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 1 | Dargov | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | |||||
2 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 1 | Senec | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | |||||
3 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 1 | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | |||||||
4 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 3 | Budimír (Košice-Sever), Košické Olšany, Bidovce | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | ||||||
5 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 2 | Hriadky, Pozdišovce | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | |||||
6 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 | Dlhá nad Oravou | 77 mil. € | 2 | 2 | |||||||
7 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 1 | Zemné | 227 mil. € | 4 | 4 | |||||||
8 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 2 | Šamorín, Holice | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||||
9 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 1 | Kuková | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | ||||||
10 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 2 | Holice s I/63, D. Streda s III/06325 | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | ||||||
11 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 2 | Sklené,
Ráztočno | 305 mil. € | 3 | 3 | |||||||
12 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | Žilina 655 m | 0 | 517 mil. € | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | ||||||
13 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 3 | Hubová, Likavka, Ivachnová | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | |||||||
14 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 2 | Čierna voda, Rača | 1 | 2 | |||||||||
15 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 6 | Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | |||||||
16 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 1 | Dunajská Lužná | 13 102 - 19 993 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | |||||||
17 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 2 | Trenčín juh, Trenčianska Turná | 143 mil. € | 12 157 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | |||||
18 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 1 | Krásno nad Kysucou | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | |||||
19 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 1 | Svidník sever | 94 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | ||||||
20 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | |||||||
21 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 1 | Lipníky | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | ||||||
22 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 2 | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | ||||||
23 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 1 | Sobrance | 139 mil. € | 4 033 - 8 369 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | |||||
24 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 2 | Mliečany s II/507, Dolný Bar | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | ||||||
25 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | Humienec 330 m | 1 | Trenčianske Mitice | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | ||||
26 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 2 | Moldava nad Bodvou, Šaca | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | |||||
27 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | ||||||
28 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 1 | Podbiel | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | ||||||
29 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 4 | Prievidza, Brusno, Handlová, Nová Lehota | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | |||||
30 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 0 | 179 mil. € | 15 053 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | ||||||
31 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 | Rimavská Sobota | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | |||||
32 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 1 | Michalovce | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | |||||
33 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 | Kapušany | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | ||||||
34 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 2 | Prešov západ, Prešov juh | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 10/2021 | ||||||
35 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 1 | Prievoz | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
36 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 0 | 57 mil. € | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | ||||||
37 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 0 | 39 mil. € | 14 624 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | |||||||
38 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 0 | 12 mil. € | 2 | 1 | ||||||||
39 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 1 | Okrúhle | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | ||||||
40 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 2 | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | |||||
41 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 1 | križovatka D1 | 100 mil. € | 11 611 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | |||||
42 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 1 | Záhor | 136 mil. € | 1 698 - 6 812 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | |||||
43 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | Poľana 898 m | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 2 | 2 | 6/2017 | |||||||
44 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 0 | 59 mil. € | 12 862 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||||
45 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | Havran 2820 m | 2 | Turany 2, Hubová | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | ||||
46 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 1 | Nové Zámky | 172 mil. € | 4 | 4 | |||||||
47 | 8/2014 | R2 | 7,9 km | 4 | 88 mil. € | 14 357 - 15 923 | 1 | 1 | 5/2017 | ||||||||
48 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 2 | Čadca Podzávoz, Čadca Bukov | 269 mil. € | 11 465 - 18 743 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||||
49 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 2 | Brodno, Kysucké Nové Mesto | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa. | 1 | |||||
50 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | 1 | Brodno - dočasná | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | 12/2017 | |||||
610,8 km |
2 - 8 |
68 |
12 546 mil. € |
1 698 - 93 344 | 2,4 |
2,7 |
5/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku