Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)33 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)13 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 2 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
plánovaný
odhad NDS
 
 
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
 
 
 
415,6 km
2 - 8
8 526 mil. €
83,8 min.
1 698 - 62 652
2,7
2,9
1
5.
4/2023
8,1 km
4
173 mil. €
38 235
12 387 - 17 316
2
3
2
64. - 68.
8/2033
12,6 km
4
418 mil. €
5,5 min.
13 069
9 503 - 9 802
3
Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž
3
3
3.
3/2022
3,5 km
8
149 mil. €
94 554
62 652
.
.
.
1
1
4
8. - 9.
3/2024
6,2 km
2
105 mil. €
1,6 min.
6 705
5 304
2
Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel.
2
5
64. - 68.
8/2033
18,2 km
4
192 mil. €
8,3 min.
10 984
6 207 - 8 525
2
Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov.
2
6
20. - 23.
10/2025
4,9 km
2
77 mil. €
2,8 min.
5 660
2
2
7
14. - 15.
10/2024
23,5 km
2
227 mil. €
12 104
4
4
8
8. - 9.
3/2024
9,4 km
4
191 mil. €
2,5 min.
25 850
6 428 - 9 084
4
5
9
69. - 70.
8/2034
14,0 km
2
305 mil. €
10 765
3
3
10
1.
10/2021
14,3 km
4
202 mil. €
15 320
10 088 - 50 895
2
1
11
6.
7/2023
6,8 km
4
171 mil. €
12 495 - 26 580
11 764 - 50 895
3
3
12
3/2020
9,1 km
4
267 mil. €
2,6 min.
12 064
8 780 - 11 203
3
4
13
24.
12/2025
6,1 km
4
143 mil. €
1,4 min.
12 125
12 157
3
Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky.
4
14
12.
7/2024
6,5 km
2
70 mil. €
3 821
6 706 - 9 733
2
2
15
19.
6/2025
8,2 km
2
94 mil. €
1,8 min.
6 944
4 001
3
3
16
6/2014
13,5 km
4
555 mil. €
9,9 min.
28 353
22 691 - 32 334
1
2
17
64. - 68.
8/2033
15,8 km
4
139 mil. €
8,9 min.
6 464
4 033 - 8 369
4
Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená
3
18
16. - 17.
12/2024
8,4 km
4
161 mil. €
16 380
6 403 - 9 478
4
5
19
20. - 23.
10/2025
16,0 km
4
277 mil. €
5,3 min.
12 676 - 16 847
9 654 - 12 079
2
Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec.
2
20
57. - 58.
6/2031
54,9 km
4
1 020 mil. €
NDS údaj neposkytla
4 151 - 11 477
3
Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí.
5
21
20. - 23.
10/2025
8,3 km
2
199 mil. €
5,9 min.
6 090
5 550 - 9 787
2
3
22
69. - 70.
8/2034
49,0 km
2
662 mil. €
8 772 - 13 803
5 762 - 14 648
4
Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil.
4
23
64. - 68.
8/2033
12,1 km
4
162 mil. €
1,9 min.
7 061
10 444 - 14 783
3
Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje
3
24
4.
9/2022
10,2 km
4
299 mil. €
12 070
22 341 - 30 731
1
3
25
10.
4/2024
3,8 km
2
57 mil. €
4 963
10 312
3
V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov.
5
26
18.
4/2025
1,1 km
2
12 mil. €
4 984
2
1
27
16. - 17.
12/2024
14,1 km
2
272 mil. €
5,1 min.
6 302
5 792 - 7 064
3
Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém.
2
28
11.
6/2024
2,7 km
4
155 mil. €
18 855
16 268
4
Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva.
3
29
64. - 68.
8/2033
15,5 km
4
136 mil. €
7,6 min.
2 689
1 698 - 6 812
4
Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením
3
30
20. - 23.
10/2025
2,7 km
4
59 mil. €
1,1 min.
13 396
12 862
3
Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky.
4
31
7.
2/2024
13,5 km
4
1 235 mil. €
9,4 min.
25 191
13 676 - 21 949
1
Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem.
1
32
13.
8/2024
8,3 km
2
169 mil. €
2,3 min.
7 668
5 277 - 6 250
2
Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel.
2
33
14. - 15.
10/2024
14,3 km
2
172 mil. €
10 118
4
4
 
 
 
 
415,6 km
2 - 8
8 526 mil. €
83,8 min.
1 698 - 62 652
2,7
2,9
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku