✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||||
456,9 km |
2 - 8 |
9 415 mil. € |
20,6 mil. € |
235,3 min. |
1 698 - 62 652 | 2,8 |
3,1 |
||||||||||
1 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 29,3 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | |||||||
2 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 91,3 mil. € | 17,0 min. | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | ||||||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 20,2 mil. € | 7,0 min. | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | ||||||
4 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 15,0 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | |||||||
5 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 10,2 mil. € | 4 | 4 | ||||||||
6 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 12,1 mil. € | 4 | 4 | ||||||||
7 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 18,7 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | |||||||
8 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 19,3 mil. € | 14,5 min. | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | ||||||
9 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 10,8 mil. € | 2 | 1 | ||||||||
10 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 11,4 mil. € | 7,0 min. | 4 001 | 3 | 3 | ||||||
11 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 15,6 mil. € | 5,5 min. | 2 | 2 | |||||||
12 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 24,0 mil. € | 11,0 min. | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | ||||||
13 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 17,3 mil. € | 13,0 min. | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | ||||||
14 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 23,3 mil. € | 2,3 min. | 12 862 | 3 | 4 | ||||||
15 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 22,0 mil. € | 4,5 min. | 12 157 | 3 | 4 | ||||||
16 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 28,6 mil. € | 8,5 min. | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | |||||
17 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 10,2 mil. € | 15,0 min. | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | ||||||
18 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 36,7 mil. € | 13,0 min. | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | |||||
19 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 26,1 mil. € | 4,0 min. | 14 625 | 2 | 2 | ||||||
20 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 11,8 mil. € | 9,0 min. | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | ||||||
21 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 21,7 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | |||||||
22 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 44,7 mil. € | 4,0 min. | 15 053 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | |||||
23 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 62,1 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | |||||||
24 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 12,5 mil. € | 13,0 min. | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | |||||
25 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 22,1 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | ||||||
26 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 17,8 mil. € | 9,0 min. | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | ||||||
27 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 17,5 mil. € | 10,0 min. | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | ||||||
28 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 18,6 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | ||||||
29 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 33,2 mil. € | 12,0 min. | 9 503 - 9 802 | 3 | 3 | ||||||
30 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 10,6 mil. € | 17,0 min. | 6 207 - 8 525 | 2 | 2 | ||||||
31 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 8,8 mil. € | 16,0 min. | 4 033 - 8 369 | 4 | 3 | ||||||
32 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 13,5 mil. € | 8,0 min. | 10 444 - 14 783 | 3 | 3 | ||||||
33 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 136 mil. € | 8,8 mil. € | 15,0 min. | 1 698 - 6 812 | 4 | 3 | ||||||
34 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 21,8 mil. € | 3 | 3 | ||||||||
35 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 13,5 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | 4 | |||||||
456,9 km |
2 - 8 |
9 415 mil. € |
20,6 mil. € |
235,3 min. |
1 698 - 62 652 | 2,8 |
3,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku