✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
pozemky
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | |||||||||||
17 úsekov |
216,9 km |
2 - 6 |
4 098 mil. € |
593,3 mil. € |
2 541 - 93 344 | 1,7 |
2,0 |
5/2017 - 8/2037 |
5/2017 - 10/2021 | ||||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 12,4 mil. € | 2 541 - 3 501 | 2 | 2 | 6/2017 | 6/2017 | ||||||||
2 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | D 26,5/100 | 341 mil. € | 22,9 mil. € | 21 683 | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | 2023 (+1,0) | ||||||
3 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | D 26,5/100 | 517 mil. € | 14,7 mil. € | 20 602 | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 2021 (+2,1) | 1/2021 (0,0) | |||||
4 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | D 26,5/100 | 555 mil. € | 2,4 mil. € | 28 353 | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | 2024 (+4,0) | ||||||
5 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | D 24,5/80 | 269 mil. € | 5,1 mil. € | 9 515 | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | 12/2017 | 12/2017 | |||||
6 | 8/2014 | R2 | 7,9 km | 4 | 88 mil. € | 2,1 mil. € | 14 357 - 15 923 | 1 | 1 | 5/2017 | 5/2017 | ||||||||
7 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | R 24,5/120 | 30,8 mil. € | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 7/2020 (+0,0) | 7/2020 (0,0) | ||||||||
8 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | D 33,5/120, D 26,5/120 | 50,2 mil. € | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | ||||||||||
9 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | D 33,5/120, D 26,5/120 | 179,5 mil. € | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | ||||||||
10 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | R 31,5/120 | 25,1 mil. € | 13 102 - 19 993 | 1 | 1 | 7/2020 (–1,0) | 7/2020 (0,0) | ||||||||
11 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | R 31,5/120 | 70,3 mil. € | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 (+0,3) | 10/2021 | |||||||
12 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | D 26,5/120 | 241 mil. € | 31,8 mil. € | 15 904 | 3 166 - 11 562 | 2 | 2 | 12/2019 | 12/2019 (0,0) | ||||||
13 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | D 24,5/80 | 269 mil. € | 16,6 mil. € | 18 000 | 11 465 - 18 743 | 1 | 2 | 2021 (+0,5) | 12/2020 (0,0) | ||||||
14 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | D 26,5/100 | 434 mil. € | 43,9 mil. € | 15 433 | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 7/2021 (0,0) | 10/2021 | ||||||
15 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | R 22,5/80 | 39 mil. € | 10,3 mil. € | NDS údaj neposkytla | 14 624 | 1 | 1 | 2021 (+2,2) | 1/2021 (0,0) | ||||||
16 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile | 305 mil. € | 15,0 mil. € | 10 765 | 3 | 3 | 8/2037 (+5,9) | |||||||
17 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile | 662 mil. € | 60,0 mil. € | 8 772 - 13 803 | 5 762 - 14 648 | 4 | 4 | Medzi Novákmi a Prievidzou už je 4-pruhová cesta porovnateľná s rýchlocestou. Ďalej až takmer po Handlovú má jestvujúca cesta I. triedy po modernizácii veľmi dobré parametre a ešte veľkú kapacitnú rezervu, teda tiež môže byť trvalým riešením. Na plánovanie rýchlostnej cesty na väčšine úseku tu preto chýbajú objektívne dôvody. Zásadne lepšiu cestu potrebuje len úsek pri Handlovej, kde je potrebná buď preložka cesty mimo mesta a rozšírenie úseku južne od mesta. Alebo rýchlostná cesta R3, ak by sa práve prepojenie v trase Martin - Horná Štubňa - Handlová - Žiar nad Hronom ukázalo ako najefektívnejší variant kapacitného severo-južného prepojenia stredným Slovenskom. | 8/2037 (+5,9) | |||||
17 úsekov |
216,9 km |
2 - 6 |
4 098 mil. € |
593,3 mil. € |
2 541 - 93 344 | 1,7 |
2,0 |
5/2017 - 8/2037 |
5/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku