✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
- predĺženie
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
376,8 km |
2 - 6 |
4 940 mil. € |
15,6 km |
76,1 min. |
1 065 - 93 344 | 2,5 |
2,8 |
12/2019 - 10/2021 | ||||||||||
1 | 12/2013 | ![]() | D1 | 14,9 km | 4 | D1 sever | Hubová, Likavka, Ivachnová | 341 mil. € | 2,1 km | 12,4 min. | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | ||||
2 | 1/2014 | ![]() | D1 | 11,3 km | 4 | D1 sever | 517 mil. € | 4,2 km | 7,1 min. | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 1/2021 (0,0) | ||||
3 | 6/2014 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | D1 sever | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 5,0 km | 9,9 min. | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||
4 | 7/2016 | ![]() | R7 | 17,4 km | 4 | R7 západ | Šamorín, Holice | 1,0 km | 8,6 min. | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||
5 | 7/2016 | ![]() | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | D4 juh-východ | Čierna voda, Rača | 1 | 2 | |||||||||
6 | 7/2016 | ![]() | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | D4 juh-východ | Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | |||||||
7 | 7/2016 | ![]() | R7 | 8,4 km | 4 | R7 západ | Dunajská Lužná | -5,0 km | 4,2 min. | 13 102 - 19 993 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | |||||
8 | 7/2016 | ![]() | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | R7 západ | Prievoz | 4,6 km | 13,7 min. | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 | ||||
9 | 11/2016 | ![]() | D1 | 14,4 km | 4 | D1 východ | Budimír (Košice-Sever), Košické Olšany, Bidovce | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | ||||||
10 | 12/2016 | ![]() | D3 | 5,7 km | 4 | D3 Kysuce | Čadca Podzávoz, Čadca Bukov | 269 mil. € | 1,8 km | 13,3 min. | 11 465 - 18 743 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||
11 | 6/2017 | ![]() | D1 | 7,9 km | 4 | D1 východ | Prešov západ, Prešov juh | 434 mil. € | 1,9 km | 6,7 min. | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 10/2021 | ||||
12 | 12/2017 | ![]() | D1 | 2,6 km | 4 | D1 sever | 39 mil. € | 14 624 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | |||||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R1 | 42,1 km | 4 | R1 západ | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | ||||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 29,2 km | 2 | R7 stred | Bešeňov, Čaka | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | ||||||
15 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R3 | 10,3 km | 2 | R3 stred (Turiec) | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | |||||||
16 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | D3 | 3,1 km | 4 | D3 Kysuce | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | ||||||
17 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 32,8 km | 2 | R7 stred | Kľačany, Lučenec Západ, Lučenec Východ | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | ||||||
18 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R3 | 58,5 km | 2 | R3 juh | Budča, privádzače D. Niva, Babiná, Hont. Nemce, Dudince, Semerovce | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | ||||||
19 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 71,3 km | 2 | R7 stred | Šárovce, Demandice, Tupá, Šahy, Tešmák, Veľký Krtíš | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | ||||||
376,8 km |
2 - 6 |
4 940 mil. € |
15,6 km |
76,1 min. |
1 065 - 93 344 | 2,5 |
2,8 |
12/2019 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku