✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
rok
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
20 úsekov |
269,3 km |
2 - 4 |
3 921 mil. € |
5 189 - 50 895 | 3,2 |
3,5 |
||||||||||||
1 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 2031 | 9 007 - 9 998 | 6 702 - 7 582 | 2 | 2 | 7/2017 | |||||||
2 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 2030 | 8 780 - 11 203 | 6 367 - 8 795 | 3 | 4 | 7/2017 | |||||||
3 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 2035 | 11 764 - 50 895 | 10 257 - 43 990 | 3 | 3 | |||||||
4 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 2030 | 5 304 | 3 888 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||||
5 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 2030 | 5 277 - 6 250 | 3 752 - 4 784 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||||
6 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 2030 | 5 792 - 7 064 | 4 549 - 5 778 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | ||||||
7 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 2030 | 9 654 - 12 079 | 7 385 - 9 316 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | ||||||
8 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 2030 | 12 862 | 10 033 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||||
9 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 2030 | 12 157 | 9 342 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||||
10 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 2030 | 6 969 - 10 726 | 5 149 - 8 286 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | ||||||
11 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 2030 | 6 412 - 8 112 | 4 898 - 6 394 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | ||||||
12 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 2030 | 10 140 - 11 010 | 8 325 - 9 049 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | ||||||
13 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 2030 | 5 587 | 4 388 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||||
14 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 2030 | 8 634 - 11 116 | 6 810 - 9 018 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | ||||||
15 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 2030 | 7 793 | 5 879 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | ||||||
16 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 2030 | 5 189 - 6 389 | 4 018 - 5 243 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||||
17 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 2030 | 5 809 - 8 826 | 4 474 - 7 101 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||||
18 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 2030 | 6 452 - 10 032 | 5 199 - 8 404 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||||
19 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 2030 | 12 819 - 29 988 | 9 978 - 25 282 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | ||||||
20 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 2030 | 5 762 - 14 648 | 4 494 - 12 657 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | ||||||
20 úsekov |
269,3 km |
2 - 4 |
3 921 mil. € |
5 189 - 50 895 | 3,2 |
3,5 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku