✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||||
246,8 km |
2 - 4 |
4 559 mil. € |
18,2 mil. € |
15,2 min. |
3 247 - 18 874 | 3,3 |
2,9 |
|||||||||||
1 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | Nižná,
Nižná - sever | 70 mil. € | 15,9 mil. € | 3,2 min. | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | |||||||
2 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | Šalková | 173 mil. € | 21,3 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | |||||||
3 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | Ružomberok juh, Ružomberok východ | 155 mil. € | 38,8 mil. € | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | ||||||
4 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | privádzač Krupina | 70 mil. € | 10,7 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | |||||||
5 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | Dlhá nad Oravou | 77 mil. € | 15,6 mil. € | 2,5 min. | 2 | 2 | |||||||
6 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | Podbiel | 199 mil. € | 24,0 mil. € | 5,2 min. | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | ||||||
7 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | križovatka D1 | 100 mil. € | 21,7 mil. € | 11 611 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | ||||||
8 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | Slovenská Ľupča, Korytnica | 785 mil. € | 52,7 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | ||||||
9 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | Šahy | 63 mil. € | 13,0 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | |||||||
10 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | Mošovce,
Horná Štubňa | 71 mil. € | 6,2 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | |||||||
11 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | Liptovská Osada | 406 mil. € | 35,3 mil. € | 7 784 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | ||||||
12 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 35,6 mil. € | 9 704 - 13 715 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||||
13 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | Martin, Rakovo | 191 mil. € | 13,6 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | |||||||
14 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | Valaská Dubová, Likavka | 94 mil. € | 10,8 mil. € | 1,0 min. | 7 211 | 4 | 2 | ||||||
15 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | Široká, Jasenová, v mestskom variante tiež Kocmáľ (Mokraď) a Dolný Kubín stred | 129 mil. € | 11,8 mil. € | 3,3 min. | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | ||||||
16 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | Sklené,
Ráztočno | 305 mil. € | 21,8 mil. € | 3 | 3 | ||||||||
17 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 15,0 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná. | 5 | |||||||
18 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 8,9 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | ||||||||
19 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | Budča, privádzače D. Niva, Babiná, Hont. Nemce, Dudince, Semerovce | 611 mil. € | 10,4 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | |||||||
246,8 km |
2 - 4 |
4 559 mil. € |
18,2 mil. € |
15,2 min. |
3 247 - 18 874 | 3,3 |
2,9 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku