Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)32 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)15 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 1 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 2 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 1 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
 
 
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
 
 
 
 
 
422,6 km
2 - 4
5 892 mil. €
62,2 min.
3 247 - 50 895
3,1
3,1
7. - 49.
1
8/2019
R2
13,5 km
4
142 mil. €
5,0 min.
9 007 - 9 998
2 305 - 2 416
2
2
2
3/2020
R2
9,1 km
4
267 mil. €
2,6 min.
8 780 - 11 203
2 408 - 2 413
3
4
3
3/2021
R3
4,4 km
2
70 mil. €
3,6 min.
10 334 - 11 542
1 946 - 2 004
2
2
4
6.
7/2023
R2
6,8 km
4
171 mil. €
11 764 - 50 895
1 373 - 6 905
3
3
5
8. - 9.
3/2024
R2
6,2 km
2
105 mil. €
1,6 min.
5 304
1 416
2
Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel.
2
34.
6
12.
7/2024
R3
6,5 km
2
70 mil. €
6 706 - 9 733
1 568 - 1 801
2
2
47.
7
13.
8/2024
R2
8,3 km
2
169 mil. €
2,3 min.
5 277 - 6 250
1 466 - 1 525
2
Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel.
2
40.
8
16. - 17.
12/2024
R2
14,1 km
2
272 mil. €
5,1 min.
5 792 - 7 064
1 175 - 1 286
3
Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém.
2
25.
9
20. - 23.
10/2025
R3
4,9 km
2
77 mil. €
2,8 min.
2
2
16.
10
20. - 23.
10/2025
R3
8,3 km
2
199 mil. €
5,9 min.
5 550 - 9 787
1 279 - 1 930
2
3
17.
11
20. - 23.
10/2025
R2
16,0 km
4
277 mil. €
5,3 min.
9 654 - 12 079
2 269 - 3 025
2
Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec.
2
23.
12
20. - 23.
10/2025
R2
2,7 km
4
59 mil. €
1,1 min.
12 862
2 829
3
Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky.
4
23.
13
24.
12/2025
R2
6,1 km
4
143 mil. €
1,4 min.
12 157
2 815
3
Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky.
4
48.
14
26.
4/2026
R2
20,7 km
2
211 mil. €
1,9 min.
6 969 - 10 726
1 774 - 2 440
4
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná.
4
33.
15
28. - 29.
8/2026
R2
10,6 km
2
125 mil. €
2,3 min.
6 412 - 8 112
1 482 - 1 790
4
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu.
4
45.
16
32. - 33.
12/2026
R2
18,0 km
2
224 mil. €
1,7 min.
10 140 - 11 010
1 815 - 1 961
3
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty.
5
41.
17
37. - 38.
2/2028
R2
7,8 km
2
73 mil. €
0,1 min.
5 587
1 199
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať.
4
49.
18
39. - 40.
3/2028
R2
9,6 km
2
112 mil. €
8 634 - 11 116
1 824 - 2 207
2
Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica.
4
43.
19
41.
9/2028
R2
11,5 km
2
235 mil. €
3,7 min.
7 793
1 914
2
Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD).
4
30.
20
42. - 43.
11/2028
R3
5,0 km
2
63 mil. €
9 492 - 10 279
1 443 - 1 643
3
2
12.
21
44. - 45.
2/2029
R2
18,0 km
2
176 mil. €
2,4 min.
5 189 - 6 389
1 146 - 1 203
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy.
5
37.
22
47.
7/2029
R2
14,0 km
2
117 mil. €
1,2 min.
5 809 - 8 826
1 335 - 1 725
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať.
4
31.
23
48. - 49.
9/2029
R2
9,8 km
2
93 mil. €
0,8 min.
6 452 - 10 032
1 253 - 1 628
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy.
5
42.
24
48. - 49.
9/2029
R3
7,9 km
2
71 mil. €
5 441 - 8 427
1 447 - 1 991
4
3
7.
25
57. - 58.
6/2031
R3
14,0 km
4
191 mil. €
14 233 - 18 874
3 025 - 3 385
3
3
7.
26
59.
7/2031
R2
17,5 km
4
287 mil. €
6,3 min.
12 819 - 29 988
2 841 - 4 706
2
Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1.
2
27
60. - 61.
8/2031
R3
8,7 km
2
94 mil. €
1,4 min.
7 211
1 520
4
2
39.
28
60. - 61.
8/2031
R3
10,9 km
2
129 mil. €
3,8 min.
5 586 - 10 745
1 352 - 2 228
3
2
28.
29
69. - 70.
8/2034
R3
14,0 km
2
305 mil. €
3
3
7.
30
69. - 70.
8/2034
R2
49,0 km
2
662 mil. €
5 762 - 14 648
1 268 - 2 000
4
Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil.
4
31
71. - 78.
po 2040
R3
10,3 km
2
92 mil. €
5 098 - 5 557
1 576 - 1 685
4
2
7.
32
71. - 78.
po 2040
R3
58,5 km
2
611 mil. €
3 247 - 11 434
830 - 2 216
4
4
7.
 
 
 
 
 
422,6 km
2 - 4
5 892 mil. €
62,2 min.
3 247 - 50 895
3,1
3,1
7. - 49.
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku