✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
13 úsekov |
107,8 km |
12,3 % |
2 - 4 |
1 771 mil. € |
4 001 - 12 862 | 3,4 |
3,4 |
|||||||||||
1 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 9,0 % | 4 | Branisko 4932 m | 321 mil. € | 2,2 % | 10 359 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | |||||
2 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | ||||||||
3 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 31,5 % | 2 | 77 mil. € | 4,1 % | 2 | 2 | ||||||||
4 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 11,0 % | 2 | 93 mil. € | NDS údaj neposkytla | 6 452 - 10 032 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||||
5 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 24,1 % | 4 | 143 mil. € | NDS údaj neposkytla | 12 157 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||||
6 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 5,5 % | 2 | 94 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 001 | 3 | 3 | |||||||
7 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 9,0 % | 4 | Mníchova Lehota 180 m | 277 mil. € | NDS údaj neposkytla | 9 654 - 12 079 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | |||||
8 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 10,1 % | 2 | 71 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | |||||||
9 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 33,3 % | 2 | Biela Skala 630 m | 199 mil. € | 4,1 % | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | ||||||
10 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2,9 % | 2 | 12 mil. € | 14,9 % | 2 | 1 | ||||||||
11 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 9,7 % | 2 | Plešivec 1385 m | 176 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 189 - 6 389 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | |||||
12 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 5,4 % | 4 | 59 mil. € | NDS údaj neposkytla | 12 862 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||||
13 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 5,5 % | 2 | 117 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 809 - 8 826 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||||
13 úsekov |
107,8 km |
12,3 % |
2 - 4 |
1 771 mil. € |
4 001 - 12 862 | 3,4 |
3,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku