✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||||||
12 úsekov |
120,4 km |
2 - 8 |
2 906 mil. € |
70,5 mil. € |
3 407 - 62 652 | 2,5 |
2,9 |
|||||||||
1 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 1,3 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | |||||
2 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 8,7 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | ||||||
3 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 7,2 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | |||||
4 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 6,4 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | ||||||
5 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 7,0 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | |||||
6 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 3,9 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | ||||||
7 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 11,7 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | |||||
8 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 6,2 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | ||||||
9 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 3,8 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | ||||||
10 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 6,8 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | |||||
11 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 1,8 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | ||||||
12 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 5,7 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | ||||||
12 úsekov |
120,4 km |
2 - 8 |
2 906 mil. € |
70,5 mil. € |
3 407 - 62 652 | 2,5 |
2,9 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku