✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
stavebné práce
|
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||||||
172,9 km |
2 - 6 |
4 152 mil. € |
2 552 - 54 519 | 2,9 |
3,2 |
|||||||||||||
1 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | Krásno nad Kysucou | 309 mil. € | 28 654 | 3,9 % | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | |||||
2 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | po Lučenec 9 371, ďalej 8 954 | NDS údaj neposkytla | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | |||||||
3 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | Brodno, Kysucké Nové Mesto | 410 mil. € | 38 080 | 5,8 % | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | |||||
4 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | Lipníky | 105 mil. € | 11 489 | 16,7 % | 14 625 | 2 | 2 | ||||||
5 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | Rimavská Sobota | 125 mil. € | po R. Sobotu 7 978, ďalej 8 783 | 4,9 % | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | ||||||
6 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | križovatka D1 | 100 mil. € | 14 868 | NDS údaj neposkytla | 11 611 | 4 | 3 | ||||||
7 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 26 769 | 11,7 % | 15 053 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||||
8 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 20 978 | NDS údaj neposkytla | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | |||||||
9 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | Moldava nad Bodvou, Šaca | 224 mil. € | 15 407 | 7,1 % | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | |||||
10 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | Slovenská Ľupča, Korytnica | 785 mil. € | 13 409 | NDS údaj neposkytla | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | ||||||
11 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | Jablonov n.Turňou | 73 mil. € | 8 422 | 3,6 % | 5 587 | 5 | 4 | ||||||
12 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | Zeleneč nová, Trnava rekonštrukcia | 321 mil. € | NDS údaj neposkytla | NDS údaj neposkytla | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | |||||
13 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | Nováky - západ | 112 mil. € | 11 065 | NDS údaj neposkytla | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | ||||||
14 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 8 908 | NDS údaj neposkytla | 7 793 | 2 | 4 | |||||||
15 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | Hunkovce, Vyšný Komárnik | 129 mil. € | 4 200 | NDS údaj neposkytla | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | ||||||
16 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | Šahy | 63 mil. € | 1 303 | NDS údaj neposkytla | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | ||||||
172,9 km |
2 - 6 |
4 152 mil. € |
2 552 - 54 519 | 2,9 |
3,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku