✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||||
15 úsekov |
156,8 km |
2 - 4 |
38 739 m |
3 345 mil. € |
19,2 mil. € |
5 189 - 21 743 | 3,4 |
3,6 |
|||||||||
1 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 2 060 m | 309 mil. € | 25,7 mil. € | 14 176 - 14 186 | 10 038 - 10 657 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||
2 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 3 480 m | 211 mil. € | 9,3 mil. € | 6 969 - 10 726 | 5 149 - 8 286 | 4 | 4 | |||||
3 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 3 896 m | 410 mil. € | 33,0 mil. € | 13 886 - 21 743 | 9 492 - 16 617 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | ||||
4 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 2 045 m | 105 mil. € | 21,8 mil. € | 14 625 | 12 086 | 2 | 2 | |||||
5 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 295 m | 125 mil. € | 10,8 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 898 - 6 394 | 4 | 4 | |||||
6 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 2 982 m | 100 mil. € | 19,7 mil. € | 11 611 | 9 922 | 4 | 3 | |||||
7 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 624 m | 179 mil. € | 40,9 mil. € | 15 053 | 10 223 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||
8 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 59,4 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | |||||||
9 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 16 837 m | 224 mil. € | 10,5 mil. € | 10 140 - 11 010 | 8 325 - 9 049 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | ||||
10 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 1 965 m | 176 mil. € | 8,4 mil. € | 5 189 - 6 389 | 4 018 - 5 243 | 5 | 5 | |||||
11 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 33,9 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | |||||||
12 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 660 m | 321 mil. € | 41,1 mil. € | 10 359 | 7 618 | 3 | 3 | |||||
13 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 891 m | 117 mil. € | 7,2 mil. € | 5 809 - 8 826 | 4 474 - 7 101 | 5 | 4 | |||||
14 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 1 074 m | 93 mil. € | 8,2 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 199 - 8 404 | 5 | 5 | |||||
15 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 930 m | 71 mil. € | 4,8 mil. € | 5 441 - 8 427 | 3 831 - 6 436 | 4 | 3 | |||||
15 úsekov |
156,8 km |
2 - 4 |
38 739 m |
3 345 mil. € |
19,2 mil. € |
5 189 - 21 743 | 3,4 |
3,6 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku