✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||||
11 úsekov |
134,6 km |
2 - 4 |
1 958 mil. € |
13,1 mil. € |
1 698 - 14 783 | 3,9 |
3,5 |
||||||||||||
1 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 8,4 mil. € | 5 189 - 6 389 | 49 - 72 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 12,2 | 2/2024 | |||||
2 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 33,9 mil. € | 5 | 5 | 15,7 | 6/2027 | ||||||||
3 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 41,1 mil. € | 10 359 | 51 | 3 | 3 | Dostavba na 4-pruh s druhou rúrou tunela Branisko (4,9 km) do 10 rokov je primeraná potrebám. Odhad nákladov až na úrovni 300 miliónov eur však považujeme za výrazne premrštený. Indikuje, že NDS pristupuje k plánovaniu projektov a ich nákladom benevolentne a bez účinnej kontroly nebude hľadať najefektívnejšie riešenie (hoci trasa je v tomto prípade daná, rizikom môžu byť prehnané požiadavky policajtov, hasičov i rôznych útvarov NDS a absentujúce pravidlá, ktorý by pri stavbách dopravnej infraštruktúry na Slovensku strážili primeranosť požiadaviek a projektovaných riešení). | 13,7 | 2/2027 | |||||
4 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 7,2 mil. € | 5 809 - 8 826 | 56 - 84 | 5 | 4 | 14,3 | 7/2024 | ||||||
5 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 8,2 mil. € | 6 452 - 10 032 | 69 - 107 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 14,8 | 9/2024 | |||||
6 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 4,8 mil. € | 5 441 - 8 427 | 30 - 78 | 4 | 3 | 14,3 | 7/2025 | ||||||
7 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 31,2 mil. € | 9 503 - 9 802 | 135 - 137 | 3 | 3 | Výstavba 4-pruhovej diaľnice aj na tomto úseku po roku 2030 bude potrebná, otázne je, či dĺžka tunela Dargov musí byť až 4 km, keď v starších materiáloch sa uvádzala dĺžka tunela iba 1 km. | 25,0 | 9/2028 | |||||
8 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 9,6 mil. € | 6 207 - 8 525 | 94 - 185 | 2 | 2 | Výstavba 4-pruhovej diaľnice na tomto úseku po roku 2030 bude potrebná. Náklady sú v pomere prínosom veľmi prijateľné, trasa v nenáročnom teréne obchádza naraz až štyri obce. Bolo by vhodné predĺžiť tento úsek ešte o 2 km zo susedného úseku D1 v smere od Košíc s tunelom Dargov (zrejme pribudne až neskôr). Predĺžený úsek by naraz a skôr odbremenil od tranzitnej dopravy aj piatu obec - Dargov. | 24,0 | 9/2028 | |||||
9 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 8,0 mil. € | 4 033 - 8 369 | 95 - 139 | 4 | 3 | Za Michalovcami bude diaľnica D1 nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená. | 24,0 | 9/2028 | |||||
10 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 12,3 mil. € | 10 444 - 14 783 | 171 - 213 | 3 | 3 | Doterajšie trasovanie diaľnice D1 pri Michalovciach si žiaľ vyžaduje až 3,5-kilometrový privádzač, s ktorým sa cesta z/do Michaloviec po D1 predĺži oproti súčasnej ceste až o 4 km a pre tranzit ďalej v smere z/do Humenného ešte viac. Odporúčame preveriť možnosti trasovania bližšie k Michalovciam, aby sa prínosy úseku pre užívateľov citeľne zvýšili, čo je tu pravdepodobne dosiahnuteľné s rovnakými alebo dokonca menšími nákladmi ako zatiaľ plánované riešenie. Zároveň by sa vylúčil záujem časti vodičov využívať z Michaloviec na D1 kratšiu jestvujúcu cestu cez obec Pozdišovce a mestskú časť Michaloviec Močarany. | 24,0 | 9/2028 | |||||
11 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 136 mil. € | 8,0 mil. € | 1 698 - 6 812 | 44 - 151 | 4 | 3 | Dostavba diaľnice D1 až po hranicu s Ukrajinou bude opodstatnená až v prípade dramatického nárastu dopravy, a aj potom iba v polovičnom profile. Je potrebné ju realizovať súčasne s nadväzujúcim úsekom na ukrajinskej strane, keďže trasovanie D1 počíta s novým miestom cezhraničného prepojenia. Bez pokračovania za ukrajinskou hranicou by si tento úsek D1 vyžiadal navyše až 4-kilometrový privádzač k súčasnému hraničnému prechodu Vyšné Nemecké a znamenal by predĺženie súčasnej trasy. | 24,0 | 9/2028 | |||||
11 úsekov |
134,6 km |
2 - 4 |
1 958 mil. € |
13,1 mil. € |
1 698 - 14 783 | 3,9 |
3,5 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku