✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
na aktuálne plánovaný počet jazdných pruhov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
13 úsekov |
293,0 km |
2 - 4 |
3 360 mil. € |
2 911 mil. € |
23,5 km |
1 065 - 13 545 | 4,2 |
3,8 |
|||||||||
1 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 546 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | ||||||
2 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 541 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | |||||||
3 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 485 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | |||||||
4 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 302 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | |||||||
5 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 182 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | |||||||
6 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | 199 mil. € | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | |||||||
7 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 182 mil. € | 161 mil. € | 7 234 | 4 | 3 | |||||||
8 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 118 mil. € | 8,9 km | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | ||||||
9 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 110 mil. € | 8,3 km | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | ||||||
10 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 87 mil. € | 6,3 km | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | ||||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 71 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | |||||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | ||||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 49 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | Dopravne (zbytočne) veľkorysé riešenie, jeho stavebná náročnosť a vysoké náklady (vyše 50 mil. € za sotva 1,7 km) už dávno volali po zásadnom prehodnotení, no ministri dopravy a ich nominanti na to dlho nenašli odvahu. Radšej predstierali pokračovanie prípravy. Až v októbri 2018 stiahla NDS žiadosť o územné rozhodnutie na pridrahú rýchlocestu, čo je síce nepopulárne ale konečne správne riešenie. Nasledovať má nové posúdenie variantov preložky v parametroch cesty I. triedy alebo skapacitnenia existujúcej cesty so zmiernením jej dopadov na časť obce, ktorou prechádza. Keby o zmene rozhodol už minister Počiatek v roku 2012, keď ho na nutnosť prehodnotenia upozornil Inštitút stratégie MDV, primeranejšie riešenie už mohlo byť pripravené na realizáciu. | ||||||
13 úsekov |
293,0 km |
2 - 4 |
3 360 mil. € |
2 911 mil. € |
23,5 km |
1 065 - 13 545 | 4,2 |
3,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku