✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||||||
1 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | 74 | |||||||||
2 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 336 m | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | 12/2011 | 76 | ||||||||
3 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 300 m | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | 9/2010 | 72 | ||||||||
4 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | 75 | |||||||||
5 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 128 m | 54 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | Dopravne (zbytočne) veľkorysé riešenie, jeho stavebná náročnosť a vysoké náklady (vyše 50 mil. € za sotva 1,7 km) už dávno volali po zásadnom prehodnotení, no ministri dopravy a ich nominanti na to dlho nenašli odvahu. Radšej predstierali pokračovanie prípravy. Až v októbri 2018 stiahla NDS žiadosť o územné rozhodnutie na pridrahú rýchlocestu, čo je síce nepopulárne ale konečne správne riešenie. Nasledovať má nové posúdenie variantov preložky v parametroch cesty I. triedy alebo skapacitnenia existujúcej cesty so zmiernením jej dopadov na časť obce, ktorou prechádza. Keby o zmene rozhodol už minister Počiatek v roku 2012, keď ho na nutnosť prehodnotenia upozornil Inštitút stratégie MDV, primeranejšie riešenie už mohlo byť pripravené na realizáciu. | 10/2009 | 71 | |||||||
6 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 1 114 m | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | 2/2016 | 78 | ||||||||
7 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 2 619 m | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | 11/2018 | 73 | ||||||||
8 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 1 130 m | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | 9/2015 | 77 | ||||||||
8 úsekov |
249,0 km |
2 - 4 |
5 627 m |
2 598 mil. € |
1 065 - 13 545 | 4,5 |
4,4 |
71 - 78 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku