✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
19 úsekov |
355,8 km |
2 - 4 |
5 506 mil. € |
15,5 mil. € |
1 065 - 21 988 | 3,3 |
3,5 |
1/2021 - 10/2021 | |||||||||
1 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 36,7 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa. | 1 | 91 % | |||||
2 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 7,8 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | 0 % | ||||||
3 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 10,4 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | 0 % | ||||||
4 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 11,2 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | 0 % | ||||||
5 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 31,7 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | 0 % | ||||||
6 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 19,3 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | 0 % | |||||
7 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 21,7 mil. € | 11 611 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | 0 % | |||||
8 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 8,9 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | 0 % | ||||||
9 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | 15,0 mil. € | 14 624 | 1 | 1 | 91 % | 1/2021 (0,0) | ||||||
10 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 55,1 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 10/2021 | |||||||
11 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 11,8 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | 0 % | |||||
12 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 44,7 mil. € | 15 053 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | 70 % | |||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 7,9 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | 0 % | ||||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 15,0 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná. | 5 | 0 % | |||||
15 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 12,5 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | 0 % | |||||
16 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 10,2 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | 0 % | |||||
17 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 26,1 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | 0 % | ||||||
18 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 28,6 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | 64 % | |||||
19 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 62,1 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | 0 % | ||||||
19 úsekov |
355,8 km |
2 - 4 |
5 506 mil. € |
15,5 mil. € |
1 065 - 21 988 | 3,3 |
3,5 |
1/2021 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku