Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)22 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)16 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 1 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 2 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 1 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
 
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
 
 
 
 
 
22 úsekov
452,6 km
2 - 6
6 781 mil. €
1 065 - 54 519
3,7
3,6
1
37. - 38.
2/2028
R1
14,9 km
4
785 mil. €
NDS údaj neposkytla
8 140 - 13 204
830 - 1 460
3
Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok.
3
4/2027
2
37. - 38.
2/2028
R2
7,8 km
2
73 mil. €
3,6 %
5 587
711
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať.
4
11/2026
3
39. - 40.
3/2028
D1
19,9 km
6
321 mil. €
NDS údaj neposkytla
42 774 - 54 519
.
.
.
3 862 - 4 344
3
Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec.
2
3/2027
4
39. - 40.
3/2028
R2
9,6 km
2
112 mil. €
NDS údaj neposkytla
8 634 - 11 116
1 189 - 1 517
2
Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica.
4
5/2027
5
41.
9/2028
R2
11,5 km
2
235 mil. €
NDS údaj neposkytla
7 793
1 259
2
Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD).
4
11/2027
6
42. - 43.
11/2028
R4
7,9 km
2
129 mil. €
NDS údaj neposkytla
2 552 - 2 737
826 - 1 507
4
3
9/2027
7
42. - 43.
11/2028
R3
5,0 km
2
63 mil. €
NDS údaj neposkytla
9 492 - 10 279
1 111 - 1 112
3
2
12/2027
8
55. - 56.
5/2031
R1
11,5 km
4
406 mil. €
NDS údaj neposkytla
7 784
940
4
Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva.
4
7/2030
9
55. - 56.
5/2031
R1
9,5 km
4
339 mil. €
NDS údaj neposkytla
9 704 - 13 715
975 - 1 570
4
Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva.
4
7/2030
10
57. - 58.
6/2031
R8
54,9 km
4
1 020 mil. €
NDS údaj neposkytla
4 151 - 11 477
573 - 1 333
3
Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí.
5
7/2030
11
57. - 58.
6/2031
R3
14,0 km
4
191 mil. €
NDS údaj neposkytla
14 233 - 18 874
2 114 - 2 070
3
3
8/2030
12
59.
7/2031
R2
17,5 km
4
287 mil. €
0,9 %
12 819 - 29 988
1 901 - 3 009
2
Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1.
2
8/2030
13
60. - 61.
8/2031
R3
8,7 km
2
94 mil. €
1,9 %
7 211
919
4
2
9/2030
14
60. - 61.
8/2031
R3
10,9 km
2
129 mil. €
5 586 - 10 745
791 - 1 514
3
2
9/2030
15
71. - 78.
po 2040
R1
42,1 km
4
631 mil. €
NDS údaj neposkytla
5 713 - 13 545
644 - 1 514
5
Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná.
5
16
71. - 78.
po 2040
R7
29,2 km
2
230 mil. €
-0,5 %
2 156 - 6 890
363 - 573
5
5
17
71. - 78.
po 2040
R3
10,3 km
2
92 mil. €
NDS údaj neposkytla
5 098 - 5 557
1 155 - 1 257
4
2
18
71. - 78.
po 2040
D3
3,1 km
4
60 mil. €
2,2 %
5 420 - 8 693
538 - 614
5
Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou.
5
19
71. - 78.
po 2040
R5
1,7 km
2
54 mil. €
NDS údaj neposkytla
7 972
2 756
3
4
20
71. - 78.
po 2040
R7
32,8 km
2
367 mil. €
-0,6 %
2 228 - 6 331
150 - 416
5
5
21
71. - 78.
po 2040
R3
58,5 km
2
611 mil. €
NDS údaj neposkytla
3 247 - 11 434
616 - 1 456
4
4
22
71. - 78.
po 2040
R7
71,3 km
2
553 mil. €
4,3 %
1 065 - 4 239
144 - 733
5
5
 
 
 
 
 
22 úsekov
452,6 km
2 - 6
6 781 mil. €
1 065 - 54 519
3,7
3,6
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku