✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||||
15 úsekov |
376,0 km |
2 - 4 |
35 |
5 064 mil. € |
11,5 min. |
1 065 - 29 988 | 3,9 |
3,8 |
||||||||||
1 | 55. - 56. | 5/2031 | ![]() | R1 | 11,5 km | 4 | R1 BB - RK | 1 | 406 mil. € | 7 784 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||
2 | 55. - 56. | 5/2031 | ![]() | R1 | 9,5 km | 4 | R1 BB - RK | 0 | 339 mil. € | 9 704 - 13 715 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||
3 | 57. - 58. | 6/2031 | ![]() | R8 | 54,9 km | 4 | R8 | 1 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | |||||
4 | 57. - 58. | 6/2031 | ![]() | R3 | 14,0 km | 4 | R3 stred (Turiec) | 2 | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | ||||||
5 | 59. | 7/2031 | ![]() | R2 | 17,5 km | 4 | R2 stred | 2 | 287 mil. € | 6,3 min. | 12 819 - 29 988 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | ||||
6 | 60. - 61. | 8/2031 | ![]() | R3 | 8,7 km | 2 | R3 sever (Orava) | 2 | 94 mil. € | 1,4 min. | 7 211 | 4 | 2 | |||||
7 | 60. - 61. | 8/2031 | ![]() | R3 | 10,9 km | 2 | R3 sever (Orava) | 4 | 129 mil. € | 3,8 min. | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | |||||
8 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R1 | 42,1 km | 4 | R1 západ | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná. | 5 | |||||
9 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 29,2 km | 2 | R7 stred | 2 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | ||||||
10 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R3 | 10,3 km | 2 | R3 stred (Turiec) | 0 | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | ||||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | D3 | 3,1 km | 4 | D3 Kysuce | 0 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | |||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R5 | 1,7 km | 2 | D3 Kysuce | 2 | 54 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | ||||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 32,8 km | 2 | R7 stred | 3 | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | ||||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R3 | 58,5 km | 2 | R3 juh | 6 | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | ||||||
15 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 71,3 km | 2 | R7 stred | 6 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | ||||||
15 úsekov |
376,0 km |
2 - 4 |
35 |
5 064 mil. € |
11,5 min. |
1 065 - 29 988 | 3,9 |
3,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku