✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
pozemky
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||
26 úsekov |
486,8 km |
2 - 4 |
7 879 mil. € |
425,4 mil. € |
1 065 - 29 988 | 3,5 |
3,5 |
||||||||
1 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 19,1 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | ||||
2 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 2,3 mil. € | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 31,9 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | |||||
4 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 2,5 mil. € | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | ||||
5 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 155 mil. € | 8,3 mil. € | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | ||||
6 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 5,8 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | |||||
7 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 5,8 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||
8 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 7,5 mil. € | 4 | 4 | ||||||
9 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 2,8 mil. € | 4 | 4 | ||||||
10 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 25,1 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | |||||
11 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 10,4 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | ||||
12 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 406 mil. € | 4,6 mil. € | 7 784 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | ||||
13 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 4,8 mil. € | 9 704 - 13 715 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | ||||
14 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 28,6 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | ||||
15 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 19,0 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | |||||
16 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 14,9 mil. € | 12 819 - 29 988 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | ||||
17 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 12,0 mil. € | 7 211 | 4 | 2 | |||||
18 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 6,0 mil. € | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | |||||
19 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 60,7 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná. | 5 | ||||
20 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 30,0 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | |||||
21 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 15,0 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | |||||
22 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 0,1 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | ||||
23 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 2,9 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | |||||
24 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 40,0 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | |||||
25 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 27,5 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | |||||
26 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 38,0 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | |||||
26 úsekov |
486,8 km |
2 - 4 |
7 879 mil. € |
425,4 mil. € |
1 065 - 29 988 | 3,5 |
3,5 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku