✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
odhad NDS
|
3,5 - 12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||
1 117,7 km |
2 - 8 |
19 795 mil. € |
57,9 mil. € |
1 065 - 93 344 | 3,1 |
3,2 |
||||||||
1 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 837 | 1 | 1 | |||||
2 | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 837 | 2 | 1 | |||||
3 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 459 - 530 | 3 | 2 | |||||
4 | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 1 232 | 5 | 5 | |||||
5 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 5 | 5 | ||||||||
6 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||
7 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 437 - 2 455 | 1 | 2 | ||||||
8 | R1 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 225 - 330 | 2 | 3 | ||||||
9 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 10 359 | 541 | 3 | 3 | ||||||
10 | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 222 - 236 | 3 | 3 | ||||||
11 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | |||||||
12 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | |||||||
13 | D1 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 205 - 244 | 2 | 2 | ||||||
14 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 189 - 255 | 4 | 5 | ||||||
15 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 20,7 mil. € | 12 491 - 24 900 | 449 - 869 | 1 | 1 | |||||
16 | R1 | 11,5 km | 4 | 406 mil. € | 7 784 | 204 | 4 | 4 | ||||||
17 | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 232 - 1 254 | 2 | 1 | ||||||
18 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 236 - 1 254 | 3 | 3 | ||||||
19 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 0,0 mil. € | 8 780 - 11 203 | 348 - 358 | 3 | 4 | |||||
20 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 12 157 | 494 | 3 | 4 | ||||||
21 | D3 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 381 - 551 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | |||||
22 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 37,3 mil. € | 22 691 - 32 334 | 598 - 1 181 | 1 | 2 | |||||
23 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 14 625 | 408 | 2 | 2 | ||||||
24 | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 9 704 - 13 715 | 256 - 340 | 4 | 4 | ||||||
25 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 489 - 601 | 3 | 3 | ||||||
26 | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 4 033 - 8 369 | 64 - 112 | 4 | 3 | ||||||
27 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 248 - 279 | 4 | 5 | ||||||
28 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 443 - 502 | 2 | 2 | ||||||
29 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 129 - 338 | 5 | 5 | ||||||
30 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 0,0 mil. € | 9 007 - 9 998 | 288 - 316 | 2 | 2 | |||||
31 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 149 - 407 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | |||||
32 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 15 053 | 588 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | |||||
33 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 202 - 239 | 3 | 3 | ||||||
34 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 0,0 mil. € | 15 837 - 18 098 | 348 - 424 | 1 | 3 | |||||
35 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 554 - 748 | 1 | 3 | ||||||
36 | R1 | 2,7 km | 4 | 155 mil. € | 16 268 | 400 | 4 | 3 | ||||||
37 | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 11 611 | 213 | 4 | 3 | ||||||
38 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 150 - 245 | 5 | 5 | ||||||
39 | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 192 - 339 | 3 | 3 | ||||||
40 | D1 | 15,5 km | 4 | 136 mil. € | 1 698 - 6 812 | 27 - 108 | 4 | 3 | ||||||
41 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 12 862 | 498 | 3 | 4 | ||||||
42 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 422 - 799 | 1 | 1 | ||||||
43 | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 480 - 650 | 2 | 2 | ||||||
44 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 426 - 554 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | |||||
45 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 5 304 | 177 | 2 | 2 | ||||||
46 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 2 | 2 | ||||||||
47 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 240 - 422 | 2 | 4 | ||||||
48 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 4 | 4 | ||||||||
49 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 7 211 | 245 | 4 | 2 | ||||||
50 | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 140 - 156 | 2 | 3 | ||||||
51 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 212 - 272 | 5 | 5 | ||||||
52 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 3 | 3 | ||||||||
53 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 5 587 | 178 | 5 | 4 | ||||||
54 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 204 - 321 | 2 | 2 | ||||||
55 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 127 - 169 | 4 | 3 | ||||||
56 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 4 001 | 74 | 3 | 3 | ||||||
57 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 280 - 373 | 4 | 4 | ||||||
58 | R6 | 11,2 km | 2 | 182 mil. € | 7 234 | 142 | 4 | 3 | ||||||
59 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 299 - 336 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | |||||
60 | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 196 - 287 | 4 | 3 | ||||||
61 | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 159 - 204 | 2 | 3 | ||||||
62 | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 172 - 328 | 4 | 4 | ||||||
63 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 90 - 156 | 5 | 5 | ||||||
64 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 142 - 209 | 3 | 2 | ||||||
65 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 193 - 261 | 4 | 4 | ||||||
66 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 7 793 | 393 | 2 | 4 | ||||||
67 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 10 312 | 231 | 3 | 5 | ||||||
68 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | ||||||||
69 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 95 - 115 | 3 | 3 | ||||||
70 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 147 - 155 | 4 | 2 | ||||||
71 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 95 - 124 | 2 | 2 | ||||||
72 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 192 - 224 | 3 | 2 | ||||||
73 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 102 - 192 | 4 | 3 | ||||||
74 | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 7 972 | 246 | 3 | 4 | ||||||
75 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 153 - 173 | 5 | 5 | ||||||
76 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 262 - 312 | 2 | 2 | ||||||
77 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 45 - 173 | 5 | 5 | ||||||
78 | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 226 - 259 | 5 | 4 | ||||||
79 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 175 - 206 | 2 | 2 | ||||||
80 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 4 | 4 | ||||||||
81 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 62 - 372 | 4 | 4 | ||||||
82 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 39 - 162 | 5 | 5 | ||||||
83 | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 170 - 254 | 3 | 2 | ||||||
84 | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 77 - 169 | 4 | 3 | ||||||
85 | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | 2 561 - 5 054 | 105 - 136 | 4 | 3 | ||||||
1 117,7 km |
2 - 8 |
19 795 mil. € |
57,9 mil. € |
1 065 - 93 344 | 3,1 |
3,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku