Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)85 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)12 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 1 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 0 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 1 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
plánovaný
odhad NDS
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
aspoň) zmenšiť skôr ako b
 
 
 
 
 
 
 
1 117,7 km
2 - 8
19 795 mil. €
3,1
3,2
1
12/2013
14,9 km
4
341 mil. €
21 683
1
1
2
6/2014
13,5 km
4
555 mil. €
28 353
1
2
3
7/2016
4,4 km
4 - 6
1
2
4
7/2016
22,6 km
4 - 6
1
2
5
7/2019
4,3 km
4
179 mil. €
15 022
1
3
0,0
6
8/2019
13,5 km
4
142 mil. €
11 490
2
2
0,0
7
3/2020
9,1 km
4
267 mil. €
12 064
3
4
3,0
8
3/2021
4,4 km
2
70 mil. €
7 754
2
2
0,0
9
1.
10/2021
14,3 km
4
202 mil. €
15 320
2
1
0,0
10
3.
3/2022
3,5 km
8
149 mil. €
94 554
1
1
1,0
11
4.
9/2022
10,2 km
4
299 mil. €
12 070
1
3
1,0
12
5.
4/2023
8,1 km
4
173 mil. €
38 235
2
3
2,0
13
6.
7/2023
6,8 km
4
171 mil. €
12 495 - 26 580
3
3
1,0
14
7.
2/2024
13,5 km
4
1 235 mil. €
25 191
1
1
3,0
15
8. - 9.
3/2024
6,2 km
2
105 mil. €
6 705
2
2
2,5
16
8. - 9.
3/2024
9,4 km
4
191 mil. €
25 850
4
5
5,0
17
10.
4/2024
3,8 km
2
57 mil. €
4 963
3
5
3,0
18
11.
6/2024
2,7 km
4
155 mil. €
18 855
4
3
4,0
19
12.
7/2024
6,5 km
2
70 mil. €
3 821
2
2
4,0
20
13.
8/2024
8,3 km
2
169 mil. €
7 668
2
2
2,5
21
14. - 15.
10/2024
23,5 km
2
227 mil. €
12 104
4
4
5,0
22
14. - 15.
10/2024
14,3 km
2
172 mil. €
10 118
4
4
5,0
23
16. - 17.
12/2024
8,4 km
4
161 mil. €
16 380
4
5
5,0
24
16. - 17.
12/2024
14,1 km
2
272 mil. €
6 302
3
2
3,0
25
18.
4/2025
1,1 km
2
12 mil. €
4 984
2
1
3,0
26
19.
6/2025
8,2 km
2
94 mil. €
6 944
3
3
4,0
27
20. - 23.
10/2025
4,9 km
2
77 mil. €
5 660
2
2
4,0
28
20. - 23.
10/2025
8,3 km
2
199 mil. €
6 090
2
3
4,0
29
20. - 23.
10/2025
16,0 km
4
277 mil. €
12 676 - 16 847
2
2
5,0
30
20. - 23.
10/2025
2,7 km
4
59 mil. €
13 396
3
4
4,0
31
24.
12/2025
6,1 km
4
143 mil. €
12 125
3
4
4,0
32
25.
1/2026
10,8 km
4
309 mil. €
28 654
2
4
Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc.
6,0
33
26.
4/2026
20,7 km
2
211 mil. €
po Lučenec 9 371, ďalej 8 954
4
4
5,0
34
27.
5/2026
11,2 km
4
410 mil. €
38 080
1
1
Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli.
4,0
35
28. - 29.
8/2026
4,0 km
4
105 mil. €
11 489
2
2
5,0
36
28. - 29.
8/2026
10,6 km
2
125 mil. €
po R. Sobotu 7 978, ďalej 8 783
4
4
5,0
37
30.
10/2026
4,6 km
4
100 mil. €
14 868
4
3
8,0
38
31.
11/2026
4,0 km
4
179 mil. €
26 769
1
2
Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc.
4,0
39
32. - 33.
12/2026
12,4 km
4
772 mil. €
20 978
3
4
Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly.
8,0
40
32. - 33.
12/2026
18,0 km
2
224 mil. €
15 407
3
5
Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate.
5,0
41
34. - 36.
6/2027
10,6 km
8
234 mil. €
83 524
2
1
5,0
42
34. - 36.
6/2027
6,5 km
2
116 mil. €
7 822
2
3
5,0
43
34. - 36.
6/2027
7,0 km
2
122 mil. €
4 129
2
2
5,0
44
37. - 38.
2/2028
14,9 km
4
785 mil. €
13 409
3
3
7,0
45
37. - 38.
2/2028
7,8 km
2
73 mil. €
8 422
5
4
6,0
46
39. - 40.
3/2028
19,9 km
6
321 mil. €
NDS údaj neposkytla
3
2
5,0
47
39. - 40.
3/2028
9,6 km
2
112 mil. €
11 065
2
4
7,0
48
41.
9/2028
11,5 km
2
235 mil. €
8 908
2
4
6,0
49
42. - 43.
11/2028
7,9 km
2
129 mil. €
4 200
4
3
7,0
50
42. - 43.
11/2028
5,0 km
2
63 mil. €
1 303
3
2
8,0
51
44. - 45.
2/2029
18,0 km
2
176 mil. €
8 348
5
5
7,0
52
44. - 45.
2/2029
3,6 km
4
133 mil. €
NDS údaj neposkytla
5
5
V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie.
7,0
53
46.
3/2029
7,3 km
4
321 mil. €
17 042
3
3
7,0
54
47.
7/2029
14,0 km
2
117 mil. €
15 407
5
4
6,0
55
48. - 49.
9/2029
9,8 km
2
93 mil. €
10 783
5
5
7,0
56
48. - 49.
9/2029
7,9 km
2
71 mil. €
12 145 - 15 746
4
3
7,0
57
50. - 52.
5/2030
8,0 km
2
133 mil. €
8 195
4
3
6,0
58
50. - 52.
5/2030
7,5 km
2
124 mil. €
7 637
3
3
6,0
59
50. - 52.
5/2030
6,0 km
2
101 mil. €
8 391
4
3
6,0
60
53. - 54.
7/2030
11,2 km
2
182 mil. €
5 938 - 12 956
4
3
8,0
61
53. - 54.
7/2030
11,3 km
2
222 mil. €
1 942 - 3 996
4
3
8,0
62
55. - 56.
5/2031
11,5 km
4
406 mil. €
13 409
4
4
9,0
63
55. - 56.
5/2031
9,5 km
4
339 mil. €
16 131
4
4
9,0
64
57. - 58.
6/2031
54,9 km
4
1 020 mil. €
NDS údaj neposkytla
3
5
Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase.
8,0
65
57. - 58.
6/2031
14,0 km
4
191 mil. €
17 821
3
3
8,0
66
59.
7/2031
17,5 km
4
287 mil. €
13 441
2
2
7,0
67
60. - 61.
8/2031
8,7 km
2
94 mil. €
7 223
4
2
9,0
68
60. - 61.
8/2031
10,9 km
2
129 mil. €
8 969
3
2
9,0
69
62. - 63.
10/2032
8,5 km
6
90 mil. €
41 057
5
5
9,0
70
62. - 63.
10/2032
6,9 km
6
107 mil. €
46 864
5
5
9,0
71
64. - 68.
8/2033
12,6 km
4
418 mil. €
13 069
3
3
9,0
72
64. - 68.
8/2033
18,2 km
4
192 mil. €
10 984
2
2
9,0
73
64. - 68.
8/2033
15,8 km
4
139 mil. €
6 464
4
3
9,0
74
64. - 68.
8/2033
12,1 km
4
162 mil. €
7 061
3
3
9,0
75
64. - 68.
8/2033
15,5 km
4
136 mil. €
2 689
4
3
9,0
76
69. - 70.
8/2034
14,0 km
2
305 mil. €
10 765
3
3
10,0
77
69. - 70.
8/2034
49,0 km
2
662 mil. €
8 772 - 13 803
4
4
9,0
78
71. - 78.
po 2040
42,1 km
4
631 mil. €
NDS údaj neposkytla
5
5
10,0
79
71. - 78.
po 2040
29,2 km
2
230 mil. €
2 317 v priemere za dlhý úsek NZ - LC
5
5
7,0
80
71. - 78.
po 2040
10,3 km
2
92 mil. €
13 009
4
2
7,0
81
71. - 78.
po 2040
3,1 km
4
60 mil. €
9 865
5
5
5,0
82
71. - 78.
po 2040
1,7 km
2
54 mil. €
12 176
3
4
8,0
83
71. - 78.
po 2040
32,8 km
2
367 mil. €
2 317 v priemere za dlhý úsek NZ - LC
5
5
9,0
84
71. - 78.
po 2040
58,5 km
2
611 mil. €
1 303 - 10 541
4
4
9,0
85
71. - 78.
po 2040
71,3 km
2
553 mil. €
2 317 v priemere za dlhý úsek NZ - LC
5
5
9,0
 
 
 
 
1 117,7 km
2 - 8
19 795 mil. €
3,1
3,2
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku